San Francisco

Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allen!!

We hopen dat jullie allemaal genoten hebben van het weer het afgelopen weekend!

We hebben er gisteren weer een uur bij gekregen, dus het is bij jullie nu 9 uur later.

Na een prettige nachtrust in Reno hebben we vanmorgen een bagelshop opgezocht om te ontbijten. Die was niet zo ver van ons hotel verwijderd. Heerlijke verse bagels met een eitje en bacon als ontbijt, bak koffie en nog een bak koffie to go en hop op naar San Francisco!!

Weer een raar fenomeen onderweg, ongeveer 25 graden en gewoon nog sneeuw langs de route. 🤷🏻‍♀️

Boven San Francisco zitten hele grote wijngaarden. Henk vond het leuk daar in de buurt een kijkje te nemen, dus hebben we voor San Francisco de Scenic Route 29 naar het noorden genomen. We waren overigens niet de enige personen die op dat idee waren gekomen🤔, voor het eerst deze vakantie hebben we erg veel vertraging gehad. Maar geeft niets, we hebben vakantie, dus geen stress🧘‍♂️.

In Yountville zijn we gestopt om wat te eten en te drinken. Het is een leuke plaats met veel groen en zo op het eerste oog komen hier nogal veel mensen die bovengemiddeld verdienen. De flesjes wijn zijn hier dan ook bijna niet te betalen.... 😂 We hebben fijn wat rondgewandeld en gekeken met een heerlijk zonnetje er bij.

We hebben daar ook meteen even een hotel voor San Francisco geboekt. SF is een behoorlijk prijzige stad, dat wisten we nog van de vorige keer, maar het is weer gelukt om iets acceptabels te vinden. We zijn aan komen rijden over de Golden Gate bridge 🌉, echt geweldig!!!

Na het inchecken en de auto parkeren zijn we met de benenwagen richting Fishermans Wharf gegaan. Dat is zo'n drie kwartier. Na twee dagen nagenoeg alleen in de auto zitten, was het heel lekker om een stuk te lopen.

Lekker een biertje gepakt bij Ghirardelli Square en daar ook meteen wat gegeten. Hele leuke en lekkere mini broodjes met kip en hamburger.

Nog even langs de waterkant gelopen en natuurlijk Alcatraz vanaf afstand bekeken. We hebben er over gedacht om met de bus terug naar het hotel te gaan, maar zijn toch gaan lopen. 💪🏻 Zo hebben we meteen wat opties voor het ontbijt kunnen bekijken, die zijn er gelukkig genoeg.

Nu nog een slaapmutsje op de kamer en dan slapen, op naar een mooie maandag in San Francisco. We willen de Golden Gate nog over fietsen, maar geen idee of we dat morgen al doen.

Fijne dag allemaal en tot het volgende verslag!

Genietse

Sandra 2019-06-03 07:57:14

Echt vakantie. Genieten en nog eens genieten, het is jullie van harte gegund!!!!!