Van Estes Park naar Cheyenne

Verenigde Staten, Cheyenne

Hallo weer!

Over weer gesproken..... Er was sneeuw voorspeld en als er hier een voorspelling wordt gegeven klopt deze wel hebben we gemerkt.

Prachtig om de Rockies bedekt met sneeuw te zien! Wij hadden wel vandaag onze laatste dag hier, dus hadden een spannende autoreis voor de boeg.

Op zich zijn ze hier erg vlot met de sneeuwschuivers inzetten dus het eerste gedeelte leek met een snelheid van ongeveer 40 km per uur prima te doen. Tot we bij een wegafsluiting kwamen, er was vrachtwagen gestrand. Op zich was er ruimte genoeg om te passeren, maar het is tenslotte de 🇺🇸, dus alle veiligheidsmaatregelen worden getroffen en we kunnen Estes Park dus niet uit via de grote weg.

Na enige discussie (ik wilde eigenlijk wachten tot de weg weer open ging, maar Henk dacht dat de alternatieve route ook zou kunnen) hebben we een kleinere weg genomen. Deze weg loopt slingerend over het laatste deel van de Rockies, maar ach, meer mensen kozen deze weg, dus moest goed komen. Het ging een eind goed, stapvoets, maar we reden. We zijn natuurlijk ingehaald door een paar van die hele dikke 4WD's, die om dat pak sneeuw moesten lachen. Geeft niets, rustig aan dan breekt het lijntje niet.

De sneeuw nam weer toe en op een stukje waar we toch nog wat omhoog moesten, had onze auto er even genoeg van, net te weinig grip en power om omhoog te komen. Dit is het punt waar ik het niet meer leuk vond, maar Henk bleef kalm (als altijd) en bleef proberen om ons weer in het spoor te krijgen. Amerikanen zijn rare lui dat wisten we al, maar nu weten we het zeker: niet 1 met zo'n dikke pick up stopt om te helpen. Na ongeveer een half uur kwam er een sneeuwschuiver langs en die haalde net genoeg weg om de auto weer wat grip te geven. Pffffff, met wat geluk de bovenkant van de berg gehaald en vanaf dat moment was het alleen nog maar dalen. Ook niet zonder risico, maar dat verliep goed.

Normaal zou het een reis zijn van ongeveer 2 uur, dat zijn er ruim 4 geworden, maar wel heelhuids en zonder schade dankzij Henk. Ik had allang gestopt en gewacht tot het beter werd (al had ik er dan nu nog gestaan).

Aangekomen in Cheyenne op zoek gegaan naar een plek om te slapen, dit is een van de plaatsen die we niet van te voren geboekt hadden. Onze eerste keus zat vol.... tweede ook, maar derde via booking. com gezocht en die had nog plek. Een motel zoals ik graag nog wilde beleven, oud sign aan de straat, auto voor de deur (nu hoop ik nog op zwaailichten vannacht). Heerlijk knullig en oubollig, geweldig!

Terwijl de sneeuw een pauze hield even inkopen gedaan bij de Walmart, vanavond nog op pad gaan leek ons geen goed idee, er wordt nog meer sneeuw verwacht en het gaat vriezen. Maar een magnetron en koelkast op de kamer biedt veel mogelijkheden....

Morgenochtend zien we wel weer verder, misschien moeten we de auto weer uitgraven, maar hij staat aardig beschut, dus zal meevallen.

Merry Christmas!!

Ohhh wat een spannend verhaal. Zat er helemaal in. Fijn dat jullie nog een slaapplek hebben kunnen vinden. Het is weer een hele andere wereld zo waar je in beland. Wat een ervaring. Kerstman al gespot ? Hohoho Fijne dag vandaag en hopelijk valt het mee. Xx

Esther 2017-05-19 07:54:27

Jij hebt met samen geknepen billen gezeten 😑ooh yveth heb met je te doen Hohoho

Sandra 2017-05-19 09:47:13

Wat een ervaring!! Voorzichtig aan!