Beerloze zondag

Verenigde Staten, Gatlinburg

Hi allen,

Vandaag zijn we eerst naar Clingmans Dome gereden.

Dit is een uitkijkpunt en meteen het hoogste punt van de Smokies. Je kunt er vlakbij komen met de auto, maar de laatste 800 meter moet toch echt te voet en is heel erg steil 🥵. Maar het is de klim dubbel en dwars waard. Wat een prachtig uitzicht! Omdat we zo hoog zitten, sta je soms letterlijk met je hoofd in de wolken. Leuk om mee te maken, een paar minuten later sta je weer in de volle ☀️.

Aan de voet van de toren en voor de terugweg naar beneden hebben we onze meegebrachte lunch genuttigd. 🥪

Vanaf deze plek starten er nog meer wandelroutes, wij kiezen er voor naar het zuiden van het park door te rijden om daar nog wat watervallen te bekijken.

Na ruim een uur rijden zijn we aangekomen op het punt waar we al wandelend twee watervallen kunnen zien:
Tom Branch Falls en Indian Creek Falls. Ze zijn heel verschillend, maar beide zo mooi!!

Via de Newfound Gap Road zijn we terug naar ons hotel gereden, waarbij we onderweg nog verrast werden door een rendier langs de weg, die zich totaal niet stoorde aan al het verkeer. 🦌

We willen hier nog zo veel doen/zien dat we nog twee nachtjes bijgeboekt hebben hier. De volgende stop zou Huntsville via Fall Creek Falls zijn, maar in Huntsville hebben we nu niets te zoeken omdat het concert van Lynyrd Skynyrd niet door gaat. We hebben daarom besloten om hier te blijven, Fall Creek Falls niet aan te doen vanwege de vele watervallen die we al in de Smokies zien en Huntsville puur als tussenstop te zien voor de reis naar Vicksburg.

Morgen nog een waterval bezoeken en dan bij de Skylift naar boven om vervolgens onder andere over de loopbrug over een dal te lopen.

Nu eerst lekker slapen.😴

We wensen jullie een prettige week!

Fijn dat jullie zo veel te zien hebben en snel kunnen omschakelen. Mooie foto's weer.

Charles 2022-05-16 11:18:49

Gelukkig hadden we twee keer in de periode geen vaste locatie geboekt, dat maakt het makkelijk om flexibel te zijn😃 Het gecancelde concert is nog steeds wel balen, maar we vullen het op deze manier weer mooi in. 👋🏻