Northern Hills rondgeweest

Verenigde Staten, Nemo

Hoi!

Vandaag hebben we de Northern Hills route gevolgd. Als eerste via Nemo naar Sturgis. Er is nu nog niet zo heel veel te doen in Sturgis, maar de plaats wordt jaarlijks door veel motorrijders aangedaan en zeker in augustus, want dan is de Sturgis rally. Wel lekker veel winkeltjes die allerlei motorbenodigdheden en aanverwante artikelen verkopen, dus even lekker gesnuffeld en een paar leuke shirts gescoord.

Van daaruit zijn we doorgereden naar Deadwood (waar we later nog terugkomen) en via Spearfish naar Belle Fourche. Even voorbij Belle Fourche ligt een dam met heel groot meer wat we nog even hebben bekeken om vervolgens terug te rijden en via de Roughlock Falls en Cheyenne Crossing naar Lead en Deadwood te rijden. Beide plaatsen zijn oude 'Wilde Westen' plaatsen met leuke gebouwen en winkeltjes, maar erg toeristisch ingesteld. We hebben het verleden van Wild Bill in ieder geval even in ons opgenomen en in de oudste bar van de stad Deadwood (dat wordt tenminste beweerd) een biertje gedronken.

Onderweg naar huis lekker gegeten bij het dichtstbijzijnde restaurantje (was vandaag voor het eerst dit seizoen open). Een jaren 50 diner met super eten voor een normale prijs, we blijven Hollanders toch?

Morgen weer een rit te paard, hopelijk nu wat langer met mooi weer.

Tot later! 👋

Echt amerikaanse plaatsjes, leuk. En de selfiestick werkt, zien we. Ik ga vanavond, ook voor jou genieten van Nickelback, ze komen bij rtl late night. Fijne dag en tot morgen

Gerda 2017-05-24 06:40:02

Amerika op zijn best. Jullie kunnen wel reisverslaggevers worden! Leuk hoor.