Heerlijke dag om te acclamatiseren

Verenigde Staten, Monterey

Na een prima nacht genoten van een, voor Amerikaanse begrippen, goed en uitgebreid ontbijt in het motel. Toen de Dollartree in de straat bezocht. Dat is zoiets als de Wibra, Action, Euroland. De naam zegt het al, daar kost alles $1. Heel handig voor een paar glazen, messen, bordjes enz. enz. Ook leuk om de verschillen te zien: een pot Melatonine met 30 pillen voor een dollar, dat kost in Nederland al gauw € 10. Gelukkig niet nodig, slapen zal de komende weken wel lukken😊. Maar het zijn van die dingen die dan opvallen. Daarna naar de Walmart, lunch halen voor morgen op de boottrip. Voor dat je die winkel uit bent, bent je weer een paar uur verder. Er is wel wat veranderd in twee jaar. Ook hier wordt steeds meer gelet op gezonde voeding en ook op kleinere verpakkingen. Mooie salades, verse smoothies en sappen en allemaal aan het begin van de supermarkt, zodat je niet verleid hoeft te worden om langs alle minder gezonde voedingswaren te lopen (hebben we wel gedaan😂) We zijn dus voorbereid op de komende weken en op morgen. Dan gaan we walvissen spotten. Deze keer hebben we een trip geboekt voor de hele dag. Zojuist even langs geweest bij Monterey Whale Watch om te vragen hoe de vooruitzichten zijn. De weersverwachting is prima, zeeziek pilletjes al gekocht (zou zonde zijn als we de hele trip over de reling hangen) dus op naar een dag vol mooie indrukken. Verder Monterey verkend, mooi dorpje met leuke winkels, geen eenheidsworst. Nu lekker bij Bubba Gump garnalen eten, die waren hier de vorige keer zoooooo lekker 😋 Tot morgen allemaal.

genieten he !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans en Alie. 2019-05-10 09:38:17

Leuk verslag. Ik hoop dat jullie de pillen niet nodig hebben en mooie vissen kunnen begroeten!

Charles 2019-05-10 09:39:33

Foto’s graag van alles wat daar zwemt😊

Janine 2019-05-10 10:02:57

Heerlijk, ik geniet nu al van de fotoos. Hoop dat jullie veel zien morgen. Als je fb volgt, is er van alles te zien. Ik hoop dat het een mooie dag word en natuurlijk niet zeeziek worden, want ik wil ALLE fotoos graag zien. Have fun. Dikke knuffels

Gerda 2019-05-10 13:00:57

Klinkt allemaal fantastisch! Dat wordt feest morgen!! Vandaag met Hans de jeudeboulebaan geteisterd en gruwelijk verwend door Alie..