Natuur en feest

Verenigde Staten, New Orleans

Hallo allen!

Vanmorgen zijn we eerst via een bijna 25 mijl (38.442 meter om precies te zijn) lange brug naar de andere kant van Lake Pontchartrain gereden.

Niet bedoeld als toeristische attractie, maar wij vonden het een mooie belevenis. Het is één van de langste zeebruggen ter wereld.

Aan de andere kant van het water hebben we Fairview Riverside State Park bezocht. Dit park wordt voornamelijk voor dagrecreatie gebruikt. Er zijn veel watersport mogelijkheden. Maar er zijn ook twee korte wandelingen uitgezet. Een daarvan wilde a een swamp trail. Je ziet dan toch weer andere dieren dan ergens anders. Helaas nog geen krokodillen gezien, maar de eerste slang 🐍 is wel gelukt.

's Middags zijn we naar het Bayou Sauvage National Wildlife Refugee gereden en hebben daar het Ridge Trail gelopen. Ook dit park is weer keurig onderhouden. We hebben wat bijgeleerd over bomen en nog even lekker gewandeld. Gelukkig stond er een redelijke wind, waardoor de prikbeesten een stuk minder waren.

We hebben de auto voor twee dagen op een naastgelegen parkeerplaats gezet, zodat we daar morgen/overmorgen niet over na hoeven te denken. Gaan we mooi met het OV.

We hebben vanavond al geoefend met de Streetcar, zoals het oude trammetje heet. Vlakbij het hotel is een halte van lijn 49, deze brengt je zo naar de French Market en Frenchmen Street. Deze laatste wordt ook wel 'het nieuwe Bourbon' genoemd. We waren beide wat sceptisch, maar wat een leuke straat is dat!

Bij bijna alle bars wordt live muziek gespeeld en dan ook nog Old School New Orleans 😃. Wat later op de avond komen hier verschillende optochten voorbij en wordt er op straat eten bereid. Voornamelijk met een smoker. Ook op straat vind je de leukste muzikanten. Van een rapper achterop zijn eigen truck die vertaalt wat hij ziet tot een Brass band. Er hangt een hele relaxte sfeer. Op de hoek van een straat achter Frenchmen, staat het café uit NCIS New Orleans. Ook daarvan hebben we meteen maar even een foto gemaakt. De rest van de avond hebben we lekker wat rondgehangen en naar leuke muziek geluisterd.

We zijn benieuwd wat de dag van morgen ons gaat brengen.

Fijn weekend!!🥳

Prachtige foto’s 🤩 weer😘 !!

Nicole 2022-05-28 08:45:52

Wauw… wij willen ook graag haha!!

Tim en Melissa 2022-05-28 08:52:18

Als jullie de kans krijgen......zeker doen! 😉