Moe maar voldaan

Verenigde Staten, Green River

Hoi,

Voor jullie alweer het begin van een nieuwe week, voor ons de afsluiting van een prachtig weekend.

Vandaag hebben we, ja weer na een licht ontbijt op de kamer, de rest van Arches bekeken. We zijn expres vroeg opgestaan en naar het park gereden om niet in de file te hoeven staan en de grootste drukte voor te zijn. Dus zaten we vrijwillig op zondag om 8 uur (!!!!!) in de auto.

Het was behoorlijk bewolkt onderweg. We gingen er al vanuit de zon niet te zien vandaag, ondanks dat deze wel moeite deed om door het wolkendek heen te komen.

Bij de ingang nog even een foto gemaakt met de Achterhoekse vlag, die zien jullie later wel, staat namelijk op de grote camera. Daarna meteen bijna naar het einde gereden (het einde hadden we gisteren al gedaan) en daar de auto geparkeerd om de trail te lopen die daar begon. Volgens de info zou deze 1.9 kilometer zijn en in de categorie 'easy' vallen. De trail is uit te breiden met een route door 1 van de togen en dan wordt de totale lengte 3.2 kilometer. Een klein stukje van dit gedeelte valt onder de categorie 'difficult' (tussen easy en difficult zit nog moderate). Natuurlijk pakken we dat stuk mee, want door zo'n toog lopen is natuurlijk een geweldige ervaring.

Na ruim drie uur waren we weer terug bij het beginpuntšŸ¤£šŸ¤£. Het grootste gedeelte easy bleek niet zo te kloppen, maar het was geweldig. Duinen, rotsen, grindpaden en ook geen paden zijn we tegengekomen. We zijn op plekken geweest waar je anders nooit zou komen en die rotsen beklimmen en een beetje spoorzoeken maken het alleen maar leuk. Tijdens de trail zijn we door Broken Arch heen geklauterd. Je komt ook langs Tapestry Arch. Door een apart stukje trail te lopen/klauteren kan je er vlakbij komen, ook die hebben we meegenomen. Aan het begin van de trail kan je rechtsaf door een stukje duinlandschap waar na de bocht (echt onzichtbaar vanaf andere plekken) ineens Sand Dune Arch staat te schitteren.

Vervolgens zijn we met de auto afgezakt naar de volgende parkeerplaats om de volgende korte trail te lopen. Ook deze was inderdaad qua afstand niet lang, maar wel lekker stijl omhoog/naar beneden. Vanaf het laagste viewpoint en het hoogste viewpoint hebben we daar Delicate Arch bekeken. Wellicht de bekendste omdat deze op veel kentekenplaten van Utah afgebeeld staat. Vanaf het hoogste viewpoint heb je ook een adembenemend uitzicht over een groot deel van het park.

Daarna bleef er nog 1 deel over wat begaanbaar is voor de niet geoefende rotsbeklimmers. Op naar de Windows!

In dit gedeelte van het park zijn veel togen te bewonderen. Vanaf de parkeerplaats zijn we eerst naar Double Arch gelopen. Hoe dichter bij je komt des te ongelofelijker het wordt. Wat doet de natuur toch gekke dingen! Kijk maar naar de foto's, hopelijk krijgen jullie zo een beetje redelijk beeld.

Aan de andere kant van de parkeerplaats loopt het trail naar de Windows. Twee togen naast elkaar (North en South) die van wat verder af net een paar ogen lijken. Onderweg hier naartoe kan je nog langs Turret Arch, ook weer een prachtige Arch waar je vlakbij kunt komen.

We hebben dit gedeelte verlaten door de route achterlangs te nemen, weer een lekker primitief pad weg van alle Japanners en Chinezen. Inmiddels was het natuurlijk wel drukker geworden in het park, maar ook meer bewolkt en voelden we zelfs wat lichte regen.

Maar ons bezoek zat er op, we hebben mooi de tijd genomen om alles te bekijken. Onderweg naar de uitgang nog even een foto geschoten van Pothole Arch. Deze is alleen te zien vanaf de weg en als je van Noord naar Zuid rijdt.

Omdat het nog best vroeg was, zijn we even naar Moab gereden. Dit dorp ligt vlakbij de ingang van Arches en hier verblijven de meeste mensen die Arches bezoeken. Gezellige drukte dus met allerlei winkels en restaurantje. Na wat rondsnuffelen zijn we weer op ons gemak maar Green River gereden, waar we nu na een heerlijke douche (zand zat overal) op bed liggen om dit verslag te schrijven.

We wensen jullie allemaal een goede start van de week en tot morgen!

Mooie verhalen, prachtige fotoā€™s . Leuk om elke dag mee te kunnen lezen!

Nicole 2019-05-20 07:13:04

Heel gaaf zeg!

Suzanne 2019-05-20 07:44:46

Wat een plaatjes !!

Melissa 2019-05-20 08:57:50

Het ziet er onwerkelijk uit wat moedertje natuur maakt. Heel mooi.

Hetty 2019-05-20 09:20:31

Wat een prachtige plaatjes ,jullie zullen genieten van al dat moois liefs Alie en Hans .

Alie 2019-05-20 18:37:17

Wat een prachtige foto's bij je mooie reisdagverslag