Zon, regen, hagel en natte sneeuw

Verenigde Staten, Panguitch

Hallo volgers!!

Na een heerlijke nachtrust en een prima ontbijt op onze kamer, zijn we vanmorgen naar Bryce Canyon gereden.

We wisten al dat het koud zou zijn, dus de lange broek, trui, vest en windjacks aan!!

Het bleek inderdaad heel koud, rond 0 graden 🥶, maar wel mooi met de zon er bij. We waren hier twee jaar geleden ook en kwamen nu om een trail te lopen. Maar Bryce Canyon en wij is blijkbaar niet zo'n goede combi. De trail die we wilden lopen was afgesloten, waarschijnlijk nog vanwege de weersverwachting. Dus op naar een hoger gelegen gebied, omdat daar ook nog een (weliswaar kortere) leuke trail te lopen is. Maar ook deze is afgesloten. Op dit punt waren ze gecontroleerde branden aan het stichten. 😩

De paar trails die open waren, waren meer dan 10 kilometer en met een behoorlijke daling en daarna natuurlijk ook weer stijging er in. Ik had wel wat last van de hoogte, we zaten op ruim 2800 meter, op zich niet een hoogte waar je per definitie last van krijgt, maar ik dus wel. Daarom zijn we niet aan de lange trail begonnen. Daarbij zat het weer ook niet helemaal mee. Zon afgewisseld met flinke hagel- en natte sneeuwbuien maakten het helaas ook niet heel aantrekkelijk. Bij enkele uitkijkpunten hebben we wel een stukje de Canyon in kunnen lopen, zo konden we nog wat foto's maken met de Achterhoekse vlag. Dat was echt grappig, hoe vaak we niet uit hebben moeten leggen waar die vlag van is..... Flinke promo voor de Achterhoek!

In plaats van de trails lopen, zijn we naar een apart deel van Bryce Canyon gereden, via Red Canyon. Je komt dan bij de Mossy Cave trail. De trail is ongeveer een kilometer, met een stijging tot het eindpunt, het makkelijke deel heb je dus op de terugweg 👍. Aan het einde kan je richting de waterval en richting Mossy Cave. Beide hebben we natuurlijk gezien. De waterval komt zo uit het niets en de Cave is een grot waar aan de bovenkant mos groeit waar water uit valt. Prachtig gezicht! Je loopt op weg naar het einde tussen de Hoodies, waar Bryce zo bekend om staat. Gelukkig hadden we net een droge en zonnige periode, dus hebben we prachtige uitzichten gehad.

Uiteindelijk gelukkig toch een hele mooie dag gehad. Het gedrag van het weer in de bergen was een mooi schouwspel.

Vanavond lopend naar een restaurant op ongeveer een kilometer van ons motel gegaan. Super familie restaurant, bijna alsof je in de huiskamer zit en een geweldige keuken. De foto is iets te laat genomen. Henk had een super Ribeye met knapperige friet en salade. Ik een hamburger met Blue Cheese en salade. Zo fijn, in deze regio is Blue Cheese echt een hit. In de sla, in de dressing, op de hamburger. Helemaal mijn ding 😋.

Nu op tijd onder de wol, morgen rijden we richting Arches en Canyonlands NP. Goed weekend en tot morgen!

Geweldig! Ik lees alles😁

Je neefje 2019-05-18 07:14:21

👍, wat een leuke verslagen!

Charles 2019-05-18 08:56:30

Toch weer een prachtige dag, heerlijk om de verslagen te lezen.

Hetty 2019-05-18 09:10:24

jullie ook goed weekend. Prachtige verhalen weer.

Gerda 2019-05-18 11:10:32

Leuk allemaal, Fijn weekend hoor!