... en dan zit het er alweer op

Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Dan is toch echt onze laatste volle dag aangebroken. De tijd vliegt hier natuurlijk met alles wat we weer gezien en meegemaakt hebben.

We hebben voor vandaag maar 1 plan gemaakt en dat is dat we aan het einde van de dag op dezelfde plaats als twee jaar geleden een megacocktail zouden drinken ter afsluiting van de mooie vakantie.

Na het ontbijt hebben we vanmorgen eerst een buskaartje gekocht naar Union Square. Dit is het shopping deel van San Francisco. Louis Vuitton, Valentino, Armani enz. enz. Ze zitten er allemaal, lekker window shoppen dus 🤣

Na een lekkere bak koffie bij 🌟bucks, hebben we een dag OV gekocht, omdat we bedacht hadden dat we Treasure Island ook nog wilden bezoeken. Dit eiland is kunstmatig en aangelegd ter ere van de tentoonstelling van 1939. Daarna is het een marine basis geweest. Wat het nu precies is, weten we eigenlijk niet. De naam doet meer vermoeden dan het in werkelijkheid is. Er zitten nog een paar Winery's, maar niet de moeite waard. We zijn dus mooi in de bus blijven zitten en mee terug gegaan naar het transit punt. We zijn in ieder geval wel nog twee keer over de Bay Bridge geweest😂

Vanaf het OV transitpunt zijn we het gebouw van Pier 1 ingelopen en daar wachtte ons een verrassing. Een heleboel leuke winkels met verse, gezonde en veelal biologische producten. Alles keurig verzorgd. We hebben hier een lekker broodje en vers fruit gegeten.

Daar vandaan met de Streetcar naar Fishermans Wharf gereisd om bij Bubba Gump van het Happy Hour te genieten. Cocktails, biertjes en snacks..... Meteen het begin van de basketbalwedstrijd tussen de Raptors (Toronto) en de Golden State Warriors (San Francisco) gekeken. Zij spelen 7 wedstrijden tegen elkaar om het kampioenschap van de NBA. Niet zo'n gekkenhuis als wanneer het Nederlands elftal moet voetballen, maar we hebben wel overdag al behoorlijk wat fans van de Warriors zien lopen. Dit was de derde westrijd, helaas hebben de Warriors deze verloren en staat het nu 2-1 voor de Raptors.

Het laatste deel van de wedstrijd hebben we in de gaten gehouden bij de bar waar we twee jaar geleden een megacocktail hebben gedronken op onze laatste vakantiedag. En dus ook, volgens plan, vandaag. Dezelfde smaak stond niet meer op de kaart, maar ach, de Mai Tai was een heerlijk alternatief. Een cocktail voor vier personen, maar met twee lukt het ook prima hoor🍹

Dan is het een keer tijd om naar het motel te gaan om de restjes op te maken, Henk aan de Coors en ik het laatste laagje rum met cola. Ik denk dat we de koffers maar morgenvroeg doen....... 🤪.

Voor het ontbijt hebben we yoghurt en een sandwich gehaald, op de kamer een bak koffie, inpakken en op naar het vliegveld. Ons vliegtuig vertrekt als het goed is om 14:55 uur, we landen op Schiphol op vrijdag om 10:20 uur. We hebben vandaag online in kunnen checken, we verwachten dus geen gekke dingen 🙈.

Er komt nog 1 verslag, met niet al te veel boeiende verhalen, maar toch, de afronding is ook onderdeel van de reis.

We willen jullie allemaal nu alvast bedanken voor het meereizen en de leuke reacties op onze verslagen. Op naar de volgende reis! 🙋‍♀️🙋‍♂️👋👋

Wat vliegt de tijd. Mooie plaatjes nog!’ Goede reis

Melissa 2019-06-06 08:04:28

Ik heb jullie op de voet gevolgd 🤓vond de verslagen en foto’s erg leuk, behouden thuisreis🚴‍♀️ Liefs Leeuwarden

Rijanne Thomassen 2019-06-06 08:52:01

Het was weer heel leuk om mee te reizen en alle foto's te zien. Goede terug reis en alvast welkom thuis. xxx

Hetty 2019-06-06 09:09:21

Mooie reisverhalen en foto’s ,goede vlucht terug en welkom in Huppel morgen doei .

Alie 2019-06-06 09:23:34

Het was weer gezellie😉!! goede vlucht, dikke knuffels

Gerda 2019-06-06 09:26:16

Goede terugreis gewenst, het was een heel mooi reisverslag. Nu maar eens alles rustig op je in laten werken en terug denken aan deze fantastische vakantie.