Natchez

Verenigde Staten, Natchez

Hallo volgers,

Toen we vanmorgen weg wilden gaan, kwam er net slecht weer aan. Maar dan ook echt slecht weer, we konden vanuit het hotelraam de overkant van de Mississippi niet eens zien. Voordeel is dat de auto er weer enigszins schoon uit ziet. 😂

We zijn pas om half twaalf richting downtown gereden. Daar hebben we het St. Elizabeth trail gelopen. Deze straat was vroeger het uitgaansgebied van Natchez. Daar is niets meer van over, maar er is middels borden nog wel veel informatie te vinden over de verschillende panden die er nog staan. Sommige zijn gerenoveerd. Andere zijn compleet vervallen. Heel erg zonde!

Tijdens de lunch kwamen we op het Heinekenplein terecht, wat is de wereld toch klein!

's Middags hebben we nog een deel van de Natchez Trace Parkway gereden. De Natchez Trace, ook bekend als de Old Natchez Trace, is een historisch bospad van ongeveer 440 mijl van Nashville, Tennessee, naar Natchez, Mississippi en verbindt de rivieren Cumberland, Tennessee en Mississippi met elkaar. Het is een mooie rustige weg met enige historische plekken om te bekijken.

Een er van is Elizabeth Female Academy. Het was de eerste vrouwelijke instelling voor hoger onderwijs in de staat Mississippi. De Academie is vernoemd naar mevrouw Elizabeth Roach Greenfield, die het land schonk waar de school stond. In 1825 was de Academie zeer bekend onder leiding van Caroline Thayer. Thayer had artikelen gepubliceerd over educatieve onderwerpen en was zeer geïnteresseerd in onderwijstheorieën en -praktijken. De methoden van Thayer trokken nieuwe studenten aan, in 1845 sloot het echter zijn deuren. Dit was te wijten aan verschillende redenen, maar vooral omdat de hoofdstad van de staat veranderde van Natchez naar Jackson. Aan het einde van de jaren 1870 is het pand verwoest door een brand en is er alleen nog een ruine over.

Op de terugweg zijn we nog even gestopt bij een winkelcentrum. Maar helaas, net zoals veel hier, staat meer dan de helft leeg. Er liggen wel plannen om dit centrum te herontwikkelen. Het is te hopen dat er dan ook weer nieuwe huurders gevonden worden.

Morgen reizen we naar onze laatste stop New Orleans.

Tot dan!

Geeft wel iets mysterieus, zo’n vergane glorie!