Mee- en tegenvaller

Verenigde Staten, Rapid City

Haai trouwe volgers,

Na een lange nachtrust in een heerlijk bed en een prima ontbijt in het motel, waren we om 9:05 bij het loket van de 1880 train.

We hebben de gereserveerde kaartjes opgehaald en op het perron al wat foto's geschoten van de prachtige locomotief en wagons.

Om het verhaal chronologisch te houden beginnen we met de meevaller: het was droog en er dreigde zelfs een zonnetje door de bewolking te komen.

De rit van ongeveer een uur naar Keystone was een super leuke ervaring. Onderweg behoorlijk wat herten gezien en veel informatie over de omgeving en huizen langs het spoor gekregen.

Om ongeveer 11:00 waren we in Keystone. Gelukkig hadden we de trein van 14:30 terug geboekt in plaats van meteen mee terug te gaan om 11:15 uur. Zo hadden we de tijd om rond te kijken in Keystone. Het is een erg leuk dorp, waar je een wandelroute kan volgen langs allerlei oude panden en verschillende (niet meer in gebruik zijnde) goudmijnen die beschreven staan in een flyer. Leuk om wat meer van de omgeving te weten. We hebben ook geluncht in Keystone en bijna de hele periode een heerlijk zonnetje er bij gehad.

Door de sneeuw onderweg had ik toch een beetje het idee in de Polar Express (mijn favoriete kerstfilm) beland te zijn, jammer dat de conducteur geen kerstman pak aan had. 🎅Maar wel geweldig!!!!

Helaas kregen we tijdens de lunch minder goed bericht. Doug, de cowboy waar we vanavond naar toe zouden gaan, heeft een mail gestuurd dat zij pas rond de middag weer stroom hadden en dat de ranch niet bereikbaar is door de hevige sneeuwval. Zij hebben gisteren nog ruim 60 cm sneeuw gehad en hij komt zelf het terrein bijna niet over met de trekker, laat staan met een auto. Jammer maar helaas, niets aan te doen. Trailrijden gaat nu ook niet, we zouden teveel van het natuurgebied kapot rijden.

We hebben besloten naar Rapid City te rijden, waar we nu in een prachtige kamer aan een borrel zitten te wachten tot de droger klaar is.....we hebben dus maar van de gelegenheid gebruik gemaakt onze was te doen. Onze kamer is groter dan het hele vakantiehuisje waar we tijdelijk gewoond hebben in Winterswijk 😂😂. We hebben een woon- en slaapgedeelte, beide met televisie en een prachtige badkamer. Dat zit dus ook niet tegen. Straks even de weg oversteken om wat te eten en morgen nemen we weer contact op met Doug om te horen hoe de situatie nu is.

Het is vervelend, maar we mogen nog niet klagen, ongeveer 80 mijl (130 km) naar het oosten is zelfs overstromingsgevaar vanwege de sneeuw die nu gaat smelten. Dat lijkt ver weg, maar voor Amerikaanse begrippen is dat dus vlakbij.

We doen het er mee en maken er van wat we er van kunnen maken, morgen of overmorgen verwachten we wel op de ranch terecht te kunnen.

Dag allemaal!!!

Pfffff dat is echt heel jammer. Je hoopt dan nog op een goede afloop maar deze sneeuw zal niet zo snel verdwijnen gezien de hoeveelheden . Wellicht komt er nog iets anders moois op jullie pad. Positief blijven en maak er wat moois van samen. Dat zit wel goed volgens mij !!

Esther 2019-05-24 07:41:05

Dat is idd even een tegenvaller, nu maar hopen dat het snel smelt. Duim voor jullie.

Hetty 2019-05-24 08:49:05

He bah, wat is dat nou vervelend, en zeker nu je er een extra lange tijd voor uitgetrokken heb. Ik ga duimen voor jullie dat het gauw 20 graden plus wordt, is die sneeuw zo weg. Ik hoop dat we morgen goed bericht krijgen.

Gerda 2019-05-24 13:13:18

Helaas misschien geen cowgirl spelen. Jullie bedenken vast wel wat anders leuks om te doen.

Berno 2019-05-24 23:20:11

Wat jammer, maar scheelt wel weer een doorgereden achterwerk!!!!, sorry. Ik hoop dat het toch nog lukt, zoniet komt er vast wel iets anders leuks te doen🤗🤗