Took a hike!

Verenigde Staten, Visalia

Hallo allemaal!

Vanmorgen zijn we, na een licht ontbijt, richting Kings Canyon gereden. Een park wat gekoppeld is aan Sequoia NP, maar haar eigen schoon- en eigenaardigheden heeft. De rit tot aan General Grant (na General Sherman de grootste sequoia) duurde ongeveer anderhalf uur. Daarvandaan weer een mooie wandeltocht (North Grove Loop) gemaakt van ongeveer drie kilometer door de prachtige bossen. In dit gedeelte van het park is goed te zien wat de blikseminslagen en natuurbranden aanrichten. Overigens is dit niet slecht. De vrucht van de sequoia opent zich bij hoge temperaturen, waardoor de zaden vrij komen en deze opnieuw uit kunnen groeien tot deze reusachtige bomen. In Kings Canyon dus ook vele sequoia's gezien. De wandeling startte met een afdaling, je weet op dat moment dus dat je ooit weer een keer omhoog moet😂. Wanneer dat moment is aangebroken vraag je je af waarom je dit vrijwillig in je vakantie doet..... Gekkigheid, het was het dubbel en dwars waard, we hebben weer prachtige dingen gezien. Daarna zijn we doorgereden richting Cedar Grove, hier staat de hoogste berg van de Sierra Nevada, Mount Whitney, alsook vindt je hier de diepste kloof, deze is dieper dan de Grand Canyon, al heb je een beter overzicht van de diepte in deze laatstgenoemde.

De reis naar het einde van de weg is erg indrukwekkend. Kings River stroomt langs de weg en na elke bocht ziet deze rivier er weer anders uit. Langs deze route is een mooi waterval, Grizzly Falls. Je kunt hier behoorlijk dichtbij komen, altijd leuk voor de foto's. 😁 Deze weg eindigt dus midden in het gebergte, je rijdt dezelfde weg terug, maar dat is niet erg, van de andere kant ziet alles er weer anders uit.

Kortom weer een dag met fantastische indrukken.

Net lekker gegeten bij Black Bear Diner. Daar zijn we gisteren ook uitgekomen, fijn restaurant waar ze ook nog iets anders kunnen maken dan gefrituurd voedsel en voor een acceptabele prijs. 🐻🍽️💵

Morgen zetten we onze reis voort naar Las Vegas. De tegenstelling kan haast niet groter, van natuur naar alles onnatuurlijk. We hebben een paar shows gevonden die we wel willen zien, dus morgen even kortingscoupons scoren! We blijven tenslotte Nederlanders.

Wordt vervolgd......

Groetjes van ons!

Prachtige foto’s en wat een genieten weer. En inderdaad het contrast kan niet groter , op naar las Vegas. Hoe dan ook , daar alvast heel plezier.