Geweldig!!!!!

Verenigde Staten, Lawrence County

Hallo familie en vrienden!

Wat een geweldige dag hebben we achter de rug. (mijn ervaringen waren misschien wel meer bijzonder dan die van Henk, maar ook Henk zijn dag was super!)

We hebben een heerlijke, stille nachtrust gehad. Je hoort hier niets.......als je buiten staat alleen de wind of de smeltende sneeuw die de berg afloopt en wellicht een vogel.

Lekker zelf een ontbijtje met gekookt ei en geroosterd brood gemaakt en met uitzicht op het bos genuttigd.

Toen was het rustig wachten tot ik Doug ergens zag verschijnen. Rond half elf hoorde ik zijn ATV aankomen. Dus, hup de laarzen aan en naar buiten. De zon begon haar werk al aardig te doen, de temperatuur ging vlot omhoog.

Door de smeltende sneeuw zijn de paddocks waar de paarden in staan veranderd in een modderpoel. Joe en ik hadden dus tijd genoeg om tijdens het poetsen weer kennis te maken.

Hij was wat druk omdat hij natuurlijk wist dat hij mee mocht op een rit en dat was wel even geleden. Doug heeft nog niet gereden sinds de aankomst in South Dakota.

Doug had zelf een 3-jarige bij zich (ja, voor onze begrippen is dit te jong, maar dat heb ik al uitgelegd tijdens onze vorige reis). Een (inmiddels niet meer wilde) mustang die sinds de herfst bij Doug woont. Wat een dappere vent is dat zeg. Hij twijfelde nergens of hij wel verder wilde, stenen, omgevallen bomen, sneeuw, water, hij gaf er niets om. Joe heeft nergens voor moeten gaan om hem te laten zien dat het oke was en toch was het zijn eerste rit in de Black Hills. Prachtig om te zien weer.

Joe is niets veranderd, laat mij mijn ding doen en daar waar mijn ervaring tekort schiet neemt hij het initiatief. Echt geweldig, heb weer zoveel geleerd, zeker omdat ik alleen met Doug was.

We hebben het terrein van Doug rondgereden om te kijken wat de sneeuw voor schade heeft aangericht en waar hij nog aan de slag moet om het trail vrij te maken. Rond half twee waren we terug op de ranch.

En toen, tot mijn verbazing, vroeg Doug of ik na het eten nog eens mee wilde....... Ja natuurlijk!!! De paarden hadden even de tijd om bij te komen en wij konden even een sanitaire stop maken en wat eten en drinken.

Na een half uurtje zijn we weer opgestapt om de andere kant van het terrein te controleren. Op deze rit hebben we een groep van 10 rendieren gezien. Prachtig!! Uiteindelijk zagen ze ons ook, maar ze bleven rustig waar ze waren. Ik heb er een foto van kunnen maken, die is wel ver weg maar goed, we weten wat er op staat.

Rond half vijf waren we weer terug. De paarden even lekker verzorgd en toen met vers hooi en water in de paddock in het zonnetje gezet.

Henk heeft vandaag naar een trail gezocht om te lopen, maar die zijn allemaal nog niet goed begaanbaar vanwege het weer. Hij heeft Lead bezocht om nog wat vergeten boodschappen te halen en heeft verder een relaxte dag in de cabin gehad.

Op naar morgen, het heeft hier net weer geregend, morgen moeten we maar afwachten wat voor weer het wordt.

Sorry voor de niet paardenliefhebbers voor dit paardenverslag, maar anders was er weinig te vertellen😁

Wij zullen weer heerlijk slapen vannacht, we wensen jullie een fijne zondag en tot later maar weer!

WoW!!!

Melissa 2019-05-26 08:28:00

Helemaal geweldig, Pukkie is jalours!!! Ik zal hem vandaag ook weer eens helemaal poetsen.

Hetty 2019-05-26 08:48:36

Kun je nog zitten en lopen??😜😜 Wat een geweldig verhaal en wat heerlijk dat jullie te paard konden. Genieten daar en groetjes van mij

Janine 2019-05-26 09:20:15

Je bent er net en nu al leuk ! Het ziet er fantastisch uit daar !!

Esther 2019-05-26 10:04:41

Hallo, ik kan nog zitten en lopen, geen spierpijn, alleen mijn zitbeenknobbels vragen zich af waar ik mee bezig ben 😂😂