Zona Velha (Funchal) & halve dag Nuns Valley

Portugal, Funchal

Eerst eens voor de eerste keer deze trachten uit te slapen. Op het gemak ontbijten en daarna makrn we een wandelingetje door het oude gedeelte van Funchal, zona Velha. 's Ochtends is de beste tijd om dit te doen want er zijn heel veel restaurantjes maar die proberen je dan nog niet naar binnen te lokken 😉 En het is erg leuk met al die schilderingen op muren & deuren!

We hebben nog tijd over voor we aan de halve dagtour beginnen dus die maken we maar vol met dobbelen 🎲🎲 We winnen allebei dus we kunnen zonder ruzie op weg 😂

We beginnen de middag met een mooi uitzichtpunt op het dorpje Curral das Freiras, Eiro do Serrado. Het dorp is gebouwd in de krater van een vulkaan en ligt opgesloten tussen bergen van zo'n 1000 meter.

Het dorpje zelf bezoeken we ook nog maar vond het persoonlijk van bovenaf mooier 😁

Daarna nog een korte stop bij Pico dos Barcelos. Daar zijn we al geweest met de Hop On bus maar nu is het mooier want voor het eerst deze week zijn er een paar wolken! Voor de temperatuur maakt dit helaas niets uit...het is nog steeds gloeiend heet! Als je 3 stappen zet staat het zweet in je bilnaad 🤣 en als ik ergens een hekel aan heb...

De laatste stop is in Camara de Lobos. Hier zijn we ook al geweest maar we lopen een andere route dan de vorige keer dus dat scheelt.

Rond vijven zijn we weer terug. Ik heb het ijskoud 😜 dus ik ga eerst de trui kopen die ik vanochtend heb gezien. Heerlijk weer om te passen ook!

Dan even wat boodschappen halen voor morgen want dan gaan we al om 7:30 met de bus naar het schiereiland São Lourenço om daar een flinke wandeling te maken. We gaan expres zo vroeg weg in de hoop dat het dan nog rustig is...

Het diner wordt een broodje: Bolo de Caco met chorizo. En het toetje hebben we nog in diepvries, mintijs met chocola. Hebben allebei geen honger met dit warme weer maar we moeten toch wat eten...

Joh..wat is het toch een prachtig eiland. Toch wel een van de mooiste vakantie's denk ik :) Schitterende foto's..dat zal een prachtig fotoboek opleveren. Dat hoedje staat Sjaak geweldig..pas maar op ze kapen hem zo weg bij je haha!!