Vlucht naar Vancouver

Canada, Vancouver

De vlucht gaat gelukkig 'maar' 9 uur en 11 minuten duren, een half uur korter dan gepland. Heb de antireisziektepleister achter mijn oor zitten en die helpt echt super, heb nergens last van behalve van een bijwerking: een ongelooflijk droge bek. Jammer dan weer! De tijd gaat eigenlijk sneller dan verwacht, paar filmpjes kijken en af en toe wat eten en drinken en we zijn er.

Om 13:40 landen we op Vancouver Airport. Ik heb gelijk het programma Border Security in mijn hoofd: douaniers met drugshonden... In het vliegtuig kregen we een papier waarop we een aantal vragen moesten beantwoorden. Die moeten we gelijk bij de douane laten zien. De eerste vraag die gesteld wordt: wat komen jullie in Canada doen? Duhhhh... Affijn, door naar de bagageband...daar staan dus de beroemde mannen met hun honden. Ik gedraag me bij voorbaat al verdacht ;-)
Zodra we de koffers hebben en naar de uitgang lopen worden we aangehouden door een douanier. Nog een keer de vragenlijst laten zien. Nog een paar vragen: wat voor werk we doen, hoe lang we blijven & wat er in de koffers zit. Ik was geneigd te zeggen: drugs natuurlijk! Maar ik geloof niet dat tie dat grapje had kunnen waarderen en dan was het wel een hele korte vakantie geworden, dus zeg maar braaf: clothes, shoes, shampoo enz...goed geantwoord, we mogen door!

Het volgende avontuur, de skytrain, valt ook mee. Kaartje kopen via de automaat en de trein gaat iedere 6 minuten. Vriendelijke mensen die Canadezen, we staan even op een plattegrond te kijken waar we het hotel kunnen vinden en een 'heerlijke' dakloze komt ons gelijk vertellen hoe we moeten lopen. Rond 15:30 zijn we dan eindelijk in downtown Vancouver. Gelijk een korte broek aan want het is snikheet en dan snel de stad in want als we nu gaan liggen komt het niet meer goed!

Dus maar een stukje lopen, beetje filmen, beetje foto's maken, ontbijtje voor de volgende ochtend halen en dan naar bed, en dat al om 20:00!