Op weg naar de Lofoten...

Noorwegen, Laukvik

Yeah, we zijn jarig en we gaan de hele dag reizen, wat een feest ;-)
Om 6:30 gaat de wekker en om 7:30 worden we opgehaald door pa & ma. Nadat we gisteren Sjaak's naam hebben laten wijzigen ( 1 letter verkeerd!) verloopt het inchecken zonder problemen. De vlucht van Schiphol naar Kopenhagen duurt maar 50 minuten, heerlijk! Voordat we naar Oslo vertrekken gaan we eerst op zoek naar ons favoriete Scandinavische voer: Danisch Pastry's. Kost ook bijna niks hier! Daarna nog even wat winkeltjes kijken en euro's inwisselen voor Noorse kronen. We krijgen wat Deense kronen terug waarvoor we na lang zoeken een flesje water en een bounty kunnen kopen ;-)

Om 13:40 gaan we de lucht weer in op weg naar Oslo waar we een uur later landen. Daar moeten we onze koffers weer ophalen en door de douane. We kunnen gelijk het volgende vliegtuig weer in, het verloopt allemaal beter dan we in eerste instantie hadden verwacht. Na een vlucht van anderhalf uur komen we aan op de Vesterålen. Het is licht bewolkt en we hebben echt schitterend uitzicht.
Frans en Marijke van Byzonderereizen staan ons al op te wachten. We moeten nu nog een uur of twee rijden naar Laukvik. Halverwege maken we een 'brood met soep-stop'. Om 21:00 zijn we eindelijk op onze eindbestemming...Laukvik op de Lofoten.

Het jongste stel krijgt de romantische kamer, deze heeft een bedstee waar je met een trapje in moet komen. We doen even een bakje thee met z'n allen en krijgen wat uitleg, er wordt per dag bekeken wat we gaan doen, dit is afhankelijk van de weersverwachting. We hebben geen idee wat er allemaal op het programma staat, we laten het wel over ons heen komen.