Dagje hop on hop off

Portugal, Funchal

De excursie die we vandaag wilden doen was helaas volgeboekt. We waren gisterenavond een half uur te laat 😐 Dan maar een dagje met de hop on hop off bus. Het is een 3 in 1 kaartje voor 48 uur. We kunnen er helaas maar 1 dag gebruik van maken, maar we kunnen hiermee wel nog een keer naar Cabo Girao (het glazen platform) en naar het nabij gelegen vissersdorpje Camara de Lobos.

We rijden eerst een rondje door Funchal zodat we kunnen bekijken waar het de moeite is om later uit te stappen. Daarna gaan we weer naar Cabo Girao, toen we daar gisteren waren stond de zon 'verkeerd'. We moeten daarvoor wel overstappen op een andere bus. We staan met nog een paar man braaf te wachten, en te wachten.... Tot er iemand ziet dat de bus niet bij deze halte komt omdat de weg verderop is afgesloten 😣 Afijn, klein stukje lopen naar volgende halte. En weer wachten en wachten, er komen zat bussen langs maar uiteraard niet die ene die wij moeten hebben. Na in totaal een uur gewacht te hebben komt tie dan eindelijk! En toen was de ochtend alweer voorbij...

Deze bus rijdt tot Camara de Lobos en daar moeten we overstappen op een busje wat ons naar Cabo Girao brengt. Dat gaat gelukkig iets vlotter. Zou 15 minuten duren dus we denken in die tijd een ijsje te eten maar ik heb net betaald en de bus komt er al aan. Gelukkig mogen de ijsjes mee de bus in 🀣

Gelukkig is uitzicht ook beter als gisteren dus hebben we de tocht niet helemaal voor niks gedaan. Dan weer met het busje naar Camara de Lobos. Erg leuk dorpje waar het waarschijnlijk binnenkort feest is, ze zijn druk bezig met versieringen in de straten. We eten hier een broodje en gaan weer terug naar Funchal. We stappen hier uit op een punt (355m) waar we mooi zicht hebben over de stad.

Het is ondertussen half 6 en de bus rijd tot 6 uur dus we zijn klaar met de hop on hop off. We hebben de Subway ontdekt en aangezien we allebei niet echt honger hebben eten we daar een broodje tonijn. Dat wil zeggen dat ik een halve eet en Sjaak anderhalve πŸ˜‰

Geen last van knie gehad vandaag dus dat gaat vooruit maar ben wel verkouden geworden 😷 Van de regen in de drup dus...of zoiets.

De komende 3 dagen gaan we weer busexcursies doen. Morgen en zaterdag een hele dag, zondag een middag en dan hebben we maandag nog over voor een wandelingetje.

Wel heel leuk om je te volgen zo. Prachtige foto's weer. Wat een kleurrijk eiland is het he! 😘

Ma 2017-07-27 21:55:45

Wauw, ziet er mooi uit allemaal! Hier alles goed hoor 😊