Thombs of the Kings & Cape Deprano

Cyprus, Peyia

Plan A was om met de bus naar het binnenland te gaan, maar de bussen rijden maar een paar keer per dag dus dat plan laten we maar varen. Op naar plan B: De archeoloog uithangen bij de koningsgraven oftewel 'Thombs of the Kings'.

Dan weer de bus in en even uitwaaien aan de kust. We dachten ergens aan zee een hapje te eten maar het is echt onvoorstelbaar, er is niks te krijgen op de route. Dan maar weer terug naar Coral Bay.

Het is nog vroeg dus we nemen nog maar een bus. Eindstop is Agios Georgios Square. Het lijkt niet veel bijzonders te zijn, er staat een kerkje, een paar appartementen en een restaurant. Maar als we wat verder doorlopen zien we echt een prachtige kustlijn, Cape Deprano. Na wat onderzoek blijkt er een paadje naar beneden te lopen, met een stuk of honderd treden.... Maar we zijn er nu toch. We moeten wel een beetje vaart maken want we moeten de laatste bus wel halen!

Het thema van deze avond is Chefs Diner, geen idee waar die man heeft leren koken maar het is niet chefwaardig ;-)