Clonmacnoise & Castlebar

Ierland, Castlebar

Om 4:00 gaat de wekker, het was een kort nachtje en het wordt een lange dag! Pa & Ma staan drie kwartier later voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Het is erg rustig dus het inchecken is zo gebeurd. We ontmoeten alvast twee medereizigers, Sari & Sarah, zij gaan net als ons voor het eerst met het vliegtuig!

We doen nog ff een bakkie en gaan om 8:00 langs de douane. We hebben de laatste gate, moeten nog 20 minuten lopen, pfff hebben wij dat weer! We kunnen wel gelijk het vliegtuig in stappen. Een paar minuten later vertrekken we, precies op tijd! Alle zenuwen zijn voor niks geweest, het opstijgen is gaaf, daarna is er eigenlijk niks meer aan.

We landen om 9:00 Ierse tijd, dus een uurtje vroeger als thuis. We stappen met z'n 29-en in de bus en rijden naar Lucan voor een bakkie thee. Ierland blijkt ook niet erg goedkoop te zijn, een bakje thee kost € 2,50!

Vervolgens gaan we naar Clonmacnoise, een oude begraafplaats met mooie Keltische kruizen. Dan door naar Castlebar waar we overnachten. Het hotel is oud en de elektriciteitskabels hangen buiten voor het raam! Maar we zitten wel midden in het centrum van dit redelijk grote dorp.

Het eten is goed, fruitsalade, beef stroganoff met rijst en appeltaart met ijs, heerlijk! Na het eten maken we een wandelingetje naar Lough Lannagh. Een meer met uitzicht op Croagh Patrick.

Na èèn dag begrijpen we al waarom Ierland "het groene eiland" genoemd wordt. Waar je ook kijkt alles is groen, groen en nog 's groen!