Eilandexcursie

Griekenland, Koumaradei

Vandaag is gelijk de dag van onze enige excursie, de eilandtour. We gaan eerst naar Irean, naar de tempel van Hera, vrouw van Zeus, jajaja heb weer ff opgelet! Daarna terug naar Pythagorion waar we de Efpalinio watertunnel kunnen bezoeken, dat doen we dus niet want vanaf hier heb je namelijk prachtig uitzicht, daar genieten we vast meer van dan van een tunnel. Vervolgens een bezoekje aan het klooster Timios Stavros. Dan naar Koumaradei waar we Griekse yoghurt met honing uit Samos krijgen. Sorry dat ik het moet zeggen, maar dit is dus echt niet te eten... In Karlovassi maken we een lunchstop, we nemen rundvlees met aardappels uit de oven, dit smaakt een stuk beter! Daarna nog een stop in Kokkari van maar liefst 20 minuten veel te kort. We hebben net genoeg tijd om naar het strand te lopen en een milkshake te kopen, die overigens erg lekker is. Om 6 uur zijn we weer terug in het hotel.

Er ligt een briefje op de kamer van de hostess, de manager beweert dat deze kamer ook bij het hoofdgebouw hoort. Toch vreemd dat het dan niet op de plattegrond staat en het personeel het kamernummer niet kent. Toen we bij het diner drinken bestelden en het kamernummer opgaven vroegen ze waar dat dan wel niet mocht zijn. Maar goed, eind van het liedje is dus dat we geen andere kamer krijgen, nu stop ik met erover zeuren hoewel het me echt vreselijk dwars zit, maar dit krijgt nog een vervolg als terug in Nederland zijn.