Fietstochtje naar het zoutmeer

Griekenland, Tigaki

We gaan vandaag nog maar een tochtje maken op de fiets, naar het zoutmeer tussen Tigaki & Marmari. De rit er naartoe is helemaal vlak dus dat rijdt heerijk! Helaas is er rondom het zoutmeer geen pad aangelegen om er helemaal omheen te rijden, sommige stukken is het alleen maar blubber en dat fietst niet echt handig, lopen dan maar, maar dit is ook niet handig schoenen worden in de blubber gezogen en ben ze dan ook een paar keer bijna kwijt. Maar goed...uiteindelijk zijn we aan de overkant. Dan moeten we de keus maken of we via dezelfde weg teruggaan of een ongelofelijk smerig/stinkend/zwart watertje oversteken en daar vandaan weer via een 'gewone' weg verder fietsen. Aan de overkant staan een paar Nederlanders zich te verkneukelen die de overtocht al gemaakt hebben, we kunnen dus niet achterblijven... Schoenen & sokken uit en het smerige water in, ik wil niet weten waar ik allemaal op heb gestaan. Met stinkende voeten fietsen we weer vrolijk verder...

In Tigaki eten we een heerlijk broodje tonijn/kip met uitzicht op zee, en gaan dan weer op weg naar Kos-Stad. We rijden verkeerd en komen op de èèn of andere manier op de 'snelweg' terecht. En aangezien ze daar rijden als gekken fietst dit niet echt lekker! Bovendien is het hartstikke druk en ook op deze weg zitten gaten in het asfalt die we nu dus niet kunnen ontwijken...ben blij dat we rit overleeft hebben en we vieren dat met een heerlijk ijsje bij bakkerij 'To Special'. Heerlijk ijs & brood hebben ze hier!

We luieren nog wat op het dak van het hotel en gaan dan een hapje eten bij het Italiaanse restaurant Flamingo aan de haven. De pasta is echt heerlijk!

We zijn in Tigaki met de fiets uit Kos stad gaan na de koffie naar het zoutmeer , avontuur ,we zijn benieuwd ,nu 33 graden ,hoedje op ,fles water mee.!