Wandeling vanaf Alykes

Griekenland, Katastari

De bedoeling is om een 'stukje' te gaan wandelen. Met de bus naar Alykes en lopend terug naar Zakynthos Stad. Volgens mijn vooronderzoek zag het eruit dat dat helemaal via de kust/het strand zou kunnen, maar al heel snel blijkt dat plan gedoemd te mislukken. Eigenlijk gelijk al bij Alykes ;-) Daar moeten we al snel afwijken naar het binnenland. Uiteindelijk kunnen weer linksaf naar de kust en komen bij Psarou Beach uit. Gelukkig is daar een restaurant dus besluiten we daar gelijk maar te eten, voor hetzelfde geld komen we niks meer tegen.

We hadden zelf het idee dat we al halverwege waren maar de ober haalt ons uit onze droom...we zijn nog maar op een kwart! Vol goede moed gaan we weer verder. Lopen, lopen, lopen en geen strand meer te zien. Om een uur of drie komen we eindelijk de eerste bushalte tegen dus niet meer moeilijk doen...

We moeten nog 50 minuten wachten maar er is vlakbij een strandje met wat restaurantjes. Even bijkomen met een dosis suiker. We hebben overigens wel geluk, het is de laatste dag dat ze open zijn. Het seizoen is voorbij en ze zijn al druk bezig met tafels en stoelen op te ruimen. Volgens de barman is het nog zeker 9 km naar Zakynthos Stad dus dat wordt zeker weten de bus!

Het diner smaakt ons weer zeer goed, dat komt goed uit want we hebben berehonger!