Wandeling kraterrand Sete Cidades

Portugal, Ponta Delgada

Op onze verjaardag gaan we een rondje om de kratermeren lopen. God zij dank wisten we van te voren niet echt wat ons te wachten stond anders waren we er waarschijnlijk niet aan begonnen...

Toen we wakker werden was de lucht stralend blauw maar het is een uur rijden en tegen die tijd is er flink veel bewolking. En dat is maar goed ook, zonder zon is het al weer bloedverziekend heet laat staan met...

De wandeling begint vrij simpel maar al snel is het bergje op en bergje af. Wel met regelmatig prachtig uitzicht op de kratermeren! Halverwege zijn we gesloopt en dan blijken we eerst nog 200 meter omhoog te moeten voor we langzaamaan naar beneden gaan. En dan moeten nog een kilometer of 10... Op een paar koeken en 2 liter drinken hebben we niks bij ons - gisterenavond was de supermarkt al gesloten en toen we vanochtend weggingen nog niet open - maar honger hebben we gelukkig niet. Alleen dorst!!!

's Middags komt de zon steeds meer tevoorschijn en het is echt niet uit te houden maar we moeten nog ff doorzetten! Vlak voor we bij het pad zijn dat naar het dorpje onderin de krater leid staan een paar kraampjes, hehe eindelijk een puts koude cola ipv al dat lauwe water dat al uren in de rugzak zit. Met hernieuwde kracht dalen we het laatste stuk naar het dal af - wat best nog een eind is - via een zand en losse stenen pad. We zijn ondertussen eigenlijk best wel erg moe en de beentjes willen niet zo erg meer meewerken dus we maken af en toe een paar glijders maar blijven wonderwel overeind!

De laatste bus vertrekt om 16.25 en we zijn rond 16.00 in het dorp. Een wandelingetje van zo'n 20 kilometer up & down in 6 1/2 uur. Trots dat we het gered hebben ondanks dat we geen keus hadden 😉 maar dit doen we nooit meer ondanks dat het echt wel mooi was...

Eenmaal terug in Ponta Delgada moeten we toch nog een stukje lopen, even de whalewatching excursie regelen. Die gaan we morgenochtend doen. We zijn bijna bij hotel als we bedenken dat het wel fijn zou zijn als we dan drinken hebben... Pffff, weer terug naar de supermarkt.

Dan is het eten en liggen, alles doen zeer en ik ben goed verbrand. Hoop dat we morgen nog uit bed kunnen komen! Affijn, tot zover onze verjaardag 😉

Jeetje zeg..jullie komen doodmoe thuis :-)

Ma 2016-08-05 14:55:53

Hebben er 3 dagen flink spierpijn van gehad 😂 Vandaag voor het eerst weer 'lekker' gelopen! Zijn we niet gewend hé al die bergen...