Wandeling van Kamari naar Pirgos

Griekenland, Kamari santorini

De dag begint grijs en nat. Onze straf denk ik omdat we iedereen uit hebben gelachen omdat wij naar de zon gaan en het thuis maar 12 graden wordt... We besluiten maar naar Kamari te gaan dan kunnen we misschien nog af en schuilen.

Het blijft eigenlijk redelijk weer, er vallen af en toe een paar spatjes maar dat is de moeite niet. Dus gaan we toch maar de berggeit uithangen. We gaan de berg Profitis Ilias beklimmen. Het hoogste punt is 567 meter, een nieuw record als we het halen! We nemen het voetpad ipv de kronkelweg naar boven. Het zonnetje komt af en toe door waardoor we als we halverwege zijn besluiten door te gaan naar de top ipv weer terug te gaan naar Kamari. Dat wordt dus afgestraft! We zijn ongeveer een half uurtje op pad als het weer omslaat, het gaat regenen. Iedere keer denken we bijna bij de top te zijn maar blijken we NOG verder omhoog te moeten. Terug gaan is ondertussen geen optie meer dus we ploeteren maar verder in de regen. Mooi uitzicht hebben we ook niet echt meer, ook geen oog voor trouwens, we proberen niet uit te glijden over de gladde stenen. En ja hoor...uiteindelijk bereiken we de top en het zonnetje laat zich ook even zien en kunnen we toch een beetje genieten van het uitzicht. Toch wel een beetje trots op ons!

We missen om èèn of andere reden het wandelpad dat naar Pirgos gaat en lopen een eind om via de 'snelweg'. Het begint weer te gieten en gelukkig stopt er een auto en wordt er gevraagd of we mee willen rijden. JA dus :-D

We worden afgezet in Pirgos en eindelijk knapt het weer echt op en komt er steeds meer blauw in de lucht. We krijgen een rondleiding door een plaatselijke poes. Ze loopt steeds voor ons uit of komt ons achterna. Het is een heel leuk dorpje met veel grotwoningen en heel veel kerkjes al dan niet met blauwe koepels.

We nemen afscheid van de poes en gaan met een overvolle bus terug naar Fira. 's Avonds eten we in een restaurant vlakbij het hotel, we hebben geen zin om nog een stuk te lopen. Mijn eerste keer mousaka, wat op zich schandalig is na 5 eerdere bezoeken aan Griekenland, maar het smaakt heerlijk!

Ik had op z'n minst wel een foto van jullie doorweekt verwacht... :-)