Fietstochtje naar Corbiere Lighthouse

Jersey, St Brelade

Vandaag gaan we een makkerlijkere route fietsen, denken we... We gaan naar St. Brelade in het zuid-westen. Langs St. Aubin's Bay ligt een fietspad en dat is helemaal vlak dus dat begint in ieder geval goed. We volgen route 1 tot Corbière, het gaat wel omhoog maar bij lange na niet zoals gisteren, dit is goed te doen. Het grootste gedeelte rijden we door het bos.

Bij Corbière staat de meest gefotografeerde vuurtoren van Jersey, Corbière Light House. Het is hoogtij dus we kunnen er niet naartoe lopen helaas, maar het is mooi stukje Jersey. We denken er ook een hapje te eten, er komt een meeuw achter ons op een hogere rots zitten...en je voelt 'm al aankomen...zo heeft Sjaak een broodje in z'n hand...en zo issie weg...LACHEN! De meeuw schrokt 't broodje op en komt snel weer terug, maar wij zijn ook niet van gisteren, dat lukt 'm geen tweede keer.

Via wat binnenweggetjes komen we bij Beauport Bay, je kan via tig trapjes naar beneden naaar het strand lopen of via tig trapjes nog verder naar boven, we besluiten naar boven te gaan. Geen verkeerde keus...prachtig uitzicht op Beauport Bay & Saint Brelade's Bay die een stuk verder ligt en waar we ff lunchpauze houden. Het is er vreselijk druk, waarschijnlijk ook omdat dit het enige strand is waar strandbedden & parasols verhuurd worden.

We fietsen, ehhhhh...lopen dus...vrolijk via een vreselijk steile weg verder naar Portelet Bay en daarna (ondertussen weer fietsend!) naar Noirmont Point waar nog 2 kanonnen staan. Je hebt er prachtig uitzicht op St. Aubin's Bay & St. Helier. Bij St. Aubin's Bay maken we nog ff een fotostop om het verschil tussen hoogtij (vanmorgen) en laagtij te zien.

Wat eten we vandaag?
Sjaak: Gerookte zalm Ik: Kip
Sjaak: Rosbief Ik: Kip met champignons
Appeltaart met vanillevla

We hebben nog niet genoeg gelopen vandaag dus wandelen we nog even naar het Howard Davis Park. (vandaag ± 35 km gefietst)