Stanley Park, Lookout Tower & Watervliegtuig

Canada, Vancouver

Daar liggen we dan...4:30 en klaarwakker! We houden het nog een uurtje vol en gaan dan maar ontbijten. Om 7:00 zijn we al op pad. We gaan vandaag een rondje rondom Stanley Park lopen, een kilometertje of 20. We zijn nog niet halverwege of ik heb onder allebei m'n voeten een blaar! Fijn die nieuwe schoenen... Maar je bent een bikkel of niet...gewoon door blijven lopen tot ze kapot gaan, wat helaas ook gebeurt. Gelukkig zijn we al uit het park ondertussen, dus 'snel' de stad in en op zoek naar een drogist. Duurt even maar uiteindelijk vinden we toch pleisters, nu gauw naar het hotel maar niet voor ik eerst nog tijd heb gemaakt om mezelf te troosten met een trui & een hemdje ;-)

Na mijn voeten wat rust gegund te hebben gaan we weer aan de wandel. De komende dagen wordt het iets minder weer dus we moeten vandaag echt naar de Lookout Tower. Op 130 meter is een observatiedek waar je een prachtig 360° panorama over Vancouver hebt, echt mooi!

En in verband met het iets mindere weer de komende dagen moeten we vandaag toch ook nog een vliegtochtje maken, als het bewolkt is valt er ook weinig te zien! De helicopters zijn er mee gestopt voor vandaag dus gaan we met het watervliegtuig, dat had toch mijn voorkeur dus dat komt goed uit! Alles bij elkaar duurt het maar 20 minuten maar het is echt zo geweldig om Vancouver vanuit de lucht te zien.
Later op de avond nog even terug naar de Lookout Tower voor wat 'Vancouver by night' foto's.