Fietstochtje naar Vrontados

Griekenland, Vrontados

Een sportief dagje vandaag, we huren fietsen en kijken hoever we noordelijk kunnen fietsen. We gaan eerst naar Chios Stad, wat een drukte. Ben blij dat ik hier geen hotel heb geboekt. We maken wat foto's bij de haven en rijden weer verder. We komen in de oude stad terecht, dit is echt heel leuk. Kleine huisjes en smalle straatjes ik hou ervan, we gaan hier later nog een keer op het gemak rond kijken. We fietsen verder richting Vrontados.

We eten bij de 4 beroemde molens. Dan zie ik een man met z'n kleren nog aan in het water lopen, als tie terug komt zie ik dat hij een vork in z'n hand heeft en vraag waar dat voor is. Blijkt dus dat hij een poging heeft gedaan om inktvissen te vangen, LOL!

Bij Vrontados zijn 2 leuke haventjes waar we even stoppen. We hadden nog verder noordelijk willen fietsen maar dan moeten we via een 'haarspeldbochtenweg' omhoog, dat gaat 'm dus niet worden!

Op het gemak dan maar weer op de terugweg. We stoppen in Chios Stad nog even om een ijsje te eten en kersensap te halen, dat is zoooo lekker! Voor we bij hotel aankomen wacht ons eerst nog een flinke klim, heerlijk met een graad of 30, we zweten ons kapot. Gauw bikini/zwembroek aan en afkoelen in zee...

's Avonds eten we stifado bij Bahari, volgens de hostess hebben ze hier de beste vleesgerechten...en ze heeft gelijk!