Achill Island

Ierland, Achill Island

We worden om 7:15 gewekt, het zonnetje schijnt, dus dat belooft veel goeds. We krijgen een stevig Iers ontbijt , bacon, ei, worstjes en plakjes bloedworst. Zouden het thuis niet eten, maar het gaat er hier in als zoete koek, behalve de bloedworst dan!

We gaan vandaag naar Achill Island, maar maken eerst een stop in Westport. Het is een klein dorpje, niet veel te doen en het gaat regenen. Gelukkig duurt dat nooit lang hier, de bui waait al snel weer over.

Om 12:00 zijn we op Achill Island. Er staat een stevige wind, en de Atlantische Oceaan beukt lekker tegen de kliffen. Dat moet toch een paar mooie foto's opleveren. We gaan naar Keel voor de lunch. We zoeken een leuk plekje op het strand om te eten, nemen de wind en het zand voor lief, en genieten van 't mooie uitzicht. Het begint al snel weer te regenen, dus schuilen we maar ff in 't dorp. (2 winkels & 5 huizen!) Even later klaart het weer op, en we gaan nog even terug naar het strand. Het is er echt prachtig! Nog even uitwaaien voor we weer de bus in moeten.

Liggen al om 21:45 op bed en vallen als een blok in slaap. Ligt 't aan de gezonde Ierse lucht of zijn we gewoon moe?