Blarney Castle, Cobh & Dungarvan

Ierland, Dungarvan

Als we gewekt worden stortregent het, zou dit zo'n dagje "typisch Iers weer" worden? Maar het gaat allemaal wel weer meevallen, voor we bij Blarney zijn is de lucht weer blauw en de zon schijnt. Blarney Castle slaan we over, we gaan naar het warenhuis Woolen Mills. Dat hebben we zo bekeken, we gaan een stukkie lopen.

Daarna door naar Cobh, daar schijnt de Titanic ooit aangemeerd te hebben. We lopen door het dorpje, en eten een hapje in het Kennedy Park. Ze noemen het park maar er is geen bloemetje te zien, alleen bankjes met uitzicht op de Ierse Zee.

Dan naar Midleton. De hele groep gaat mee met een excursie: hoe wordt Ierse whiskey gemaakt. Nou, dat kan ons niet boeien. Wij gaan het dorpje bewonderen. Daar zijn we zo doorheen. Vervolgens zitten we ruim een uur te wachten tot de groep klaar is met whiskey proeven! Op dit moment hebben we het ff helemaal gehad, we denken allebei hetzelfde: we willen naar huis!

We overnachten in Dungarvan.