Wandeling Monte Smith

Griekenland, Rhodos

Heerlijk uitgeslapen tot 8:30. Na het ontbijt worden we opgehaald voor de info-ochtend van Sudtours. Even bekijken wat voor excursies we kunnen gaan doen. We besluiten na 1½ uur luisteren 2 excursies te boeken: Lindos en de jeepsafari.

Als we terugrijden naar Rhodos-Stad stappen we bij Monte Smith uit, dat is een heuvel waarop het restant van de acropolis van Apollo, een stadion uit de 3e eeuw v. Chr. en een theater uit de 2e eeuw v. Chr. te vinden zijn. We moeten een behoorlijk stuk omhoog lopen voor we uiteindelijk bij de acropolis aankomen. Het zweet staat op ons hoofd, rug en in de bilnaad ;). Wie gaat zoiets ook doen op deze tijd van de dag! Siesta? Nooit van gehoord, stelletje domme Hollanders, LOL. Maar het blijkt de moeite waard, het uitzicht is prachtig. We lopen via een wirwar van straatjes terug naar Rhodos-Stad. Nu op zoek naar een computerwinkel, er schijnt er maar eentje te zijn, dus dat wordt ff zoeken. Uiteindelijk hebben we 'm gevonden, het is inmiddels 16:15, blijkt tie pas om 17:00 weer open te gaan, pfffffffffff. We hebben na de vermoeiende wandeling echt geen zin om hier nog 45 minuten te gaan zitten wachten. We gaan vanavond nog wel ff terug, eerst een duik in het zwembad nemen, brrrrr, water is nog steeds ijskoud!

Om 18:30 gaan we eten. Geen buffet vanavond maar keuzemenu. We nemen allebei de Souzoukakia, we zijn tenslotte in Griekenland dus we moeten ook wat Grieks eten. Het blijken pittige gehaktstaven te zijn, lekker maar erg machtig. IJsje na en het buikje is weer veel te rond. Gelukkig moeten we nog terug naar de stad, lopen we er weer een beetje af. Gelukkig hebben ze op Rhodos ook cardreaders, dus de problemen met de foto's zijn ook opgelost!