Heddal & Oslo

Noorwegen, Oslo

De enerlaatste dag alweer. We staan om 7:00 op. Wordt een lange dag vandaag.

We gaan eerst naar Heddal, daar staat de grootste staafkerk van Noorwegen. Voor 100 kronen (€ 13,00) kunnen we 'm van binnen bekijken, daar hebben we geen zin in. Ze zijn toch allemaal hetzelfde, donker, klein en van hout. Jaja, we weten het: we zijn cultuurbarbaren! Van de buitenkant gezien vinden we ze trouwens wel mooi. Het is prachtig weer, het zonnetje schijnt, dat hebben we nog niet zo veel meegemaakt hier, dus we lopen wat rond en gaan dan een uurtje "zonnen".

Vervolgens gaan we naar Oslo. We gaan eerst naar het Frognerpark. Daar zijn we al eens geweest, dus we gaan nu crea-foto's maken, we hebben in ieder geval veel lol. Om 15:00 worden we in het centrum van Oslo gedropt, waar we ons de komende 3 uur moeten zien te vermaken. We zijn niet van die "winkelaars" dus dat wordt een moeilijke opgave. Maar de vorige keer dat we hier waren was het veel te warm om zomaar doelloos rond te lopen, dus we besluiten om de stad toch maar met een bezoekje te vereren. Om 17:00 zijn de winkels al weer dicht, gelukkig weten we nog waar de Mac zit en gaan een milkshake halen, lekker!