Maihaugen, Lillehammer & Fagernes

Noorwegen, Beitostølen

Jippie, we zijn jarig vandaag en moeten om 7:15 uit bed, dat begint al lekker! Kun je je wat leukers voorstellen op je verjaardag?

Na het ontbijt gaan we naar het openluchtmuseum Maihaugen, waar we na een kleine en humoristische rondleiding zelf op onderzoek uit gaan. We houden normaal niet zo van museums, maar het is een mooie omgeving en al die houten huisjes met hun "grasdakbedekking" maken het tot een leuk geheel. We lunchen hier en nemen allebei een zoet broodje en een flesje drinken en moeten hier maar liefst 105 kronen voor neertellen, dat is +/- € 13,00. Ondanks de prijs smaakt het broodje heerlijk, maar we nemen ons voor om als het mogelijk is broodjes in de supermarkt te kopen. Ze hebben hier van die heerlijke zoete broodjes - oftewel, Danish Pastries- die hebben we 3 jaar terug ook bijna dagelijks op. Nu maar duimen dat ze die nog hebben.

's Middags brengen we een bezoekje aan de springschans van Lillehammer. We hebben helaas geen tijd om helemaal naar boven te lopen, maar we hebben zo ook al een geweldig uitzicht op Lillehammer.

Vervolgens gaan we op weg naar Beitostǿlen. We maken nog een stop bij een paar rotstekeningen, de ernaast gelegen waterval vinden wij veel boeiender, maar ja, wij zijn cultuurbarbaren... We stoppen ook nog in Fagernes, een leuk aan een fjord gelegen dorpje.
Om 17:30 zijn we in Beitostǿlen.