Lysefjord, Setesdal & Vradal

Noorwegen, Vrådal

Uitslapen tot 8:00, heerlijk. We vertrekken om 9:30 en gaan eerst een boottochtje maken door de Lysefjord. De tocht duurt 4 uur, maar de Lysefjord is in één woord SCHITTEREND.
Het fototoestel kan het bijna niet aan. Wij vinden het veel mooier dan de Geirangerfjord, maar dat is persoonlijk. De uren vliegen voorbij. Om 14:00 gaan we van boord en stappen de bus weer in. We rijden via ongeveer 30 haarspeldbochten de berg op, daar hebben we een mooi uitzicht op de Lysefjord. Ziet er van hiervandaan weer heel anders uit.

Vervolgens rijden we door het Setesdal, een stukje "puur natuur" Noorwegen. (bijna) Geen mens te zien, alleen maar rotsen, bomen en water. Pfff, wat een rust straalt dit uit, dit is echt supermooi!

Om 20:00 zijn we eindelijk in ons hotel in Vrådal. De kamers zijn anti-luxe, we hebben nog geen koelkastje en tv, en in de badkamer kun je je kont geen eens keren. MAAR....we hebben uitzicht op een meer, dat is 't enige pluspuntje. Oh ja.....en het eten is hier ook redelijk, we hebben slechter gehad! Veel Nederlanders hier trouwens.