Paleokastritsa, Ipsos, Dassia & Gouvia

Griekenland, Kerkira

We beginnen de dag in Paleokastritsa. Dat moet je toch gezien hebben als je op Corfu bent! Het is er werkelijk prachtig! Uiteraard lopen we even een stukje omhoog naar het klooster, niet voor het klooster zelf maar voor het uitzicht op de baai.

Rond de middag gaan we weer terug naar de stad. We besluiten een dagkaartje voor de blauwe bus te kopen en gaan eerst naar Ipsos. Even wat foto's maken en dan naar het volgende dorp Dassia. Ondertussen is het weer ineens omgeslagen en regent het behoorlijk. Maar we hebben een dagkaart dus we zullen er gebruik van maken ook ;)

Dassia is niet veel bijzonders dus we stappen snel de volgende bus weer in en gaan er uit bij Gouvia. Makkelijk dat er iedere 20 minuten een bus rijdt!

Het klaart op en zon gaat weer schijnen. We maken een wandelingetje naar een kerkje vanwaar we uitzicht hebben op Gouvia. We zien weer dreigende luchten aankomen dus besluiten het cityhoppen op te geven en gaan terug naar het hotel. Niet lang daarna begint het te gieten.

's Avonds hebben we ondanks alles toch nog een mooie zonsondergang. Terwijl ik dit typ raast de wind om het hotel en volgens de bediening wordt het vannacht erg slecht weer met onweer en bliksem...

Mooie foto,s weer 😃

Ma 2017-05-17 21:39:22

Leuk! Wij hebben die plaatsjes ook gezien en wij verbleven in Gouvia. Jammer van het weer, hopelijk vandaag beter. Mooie foto's!