Ljótipollur, Landmannalaugar & Kirkjubæjarklaustur

IJsland, Kirkjubæjarklaustur

Vandaag staat er weer iets op het programma waar ik erg naar uit heb gekeken: Landmannalaugar! Gelukkig zit het weer mee, het is wel bewolkt maar in ieder geval droog. Eerst stoppen we even bij Ljótipollur.

Dan eindelijk naar Landmannalaugar,we maken daar een wandeling van 2½ uur. Jammer dat het zonnetje niet helemaal meewerkt anders had het zeker nog veel en veel mooier geweest, maar goed...we moeten toch een reden hebben om ooit nog een terug te gaan ;)

We rijden weer verder via de Fjallabaksleið, je ziet alleen groen, zwart, bruin en water, maar het is echt schitterend mooi! Helaas wordt het weer steeds slechter, dichte mist en regen. Erg jammer!

We zijn om 18:30 in Kirkjubæjarklaustur. Het regent inmiddels nog harder, het mooie weer schijnt voorlopig voorbij te zijn. Een wandelingetje door het zwaarst getroffen gebied van de laatste vulkaanuitbarsting - waar overigens niks meer van te zien is - zit er dus niet in.