Zuidtour

Portugal, Funchal

Vandaag dus een ritje langs de zuidkust. We doen verschillende kleine plaatsjes aan. Het is duidelijk niet het meest toeristische gedeelte. Dat idee had ik al omdat we maar met z'n vijven zijn en we weinig bussen met toeristen tegenkomen. Bij de westtour reden ze achter elkaar aan. Iedereen bied dezelfde routes aan en deze vertrekken ook allemaal op dezelfde tijd! En bij iedere stop staan er dan oom altijd al een paar bussen...

Maar goed, deze is dus heerlijk zonder massa's toeristen 😉 Maar zoals ik al zei bezoeken we dus verschillende kleine plaatsen waarvan Paulo do Mar toch wel de mooiste is.

We lunchen op het meest westelijke punt van het eiland, Ponta do Pargo. Als het helder weer is kun je hiervandaan Amerika zien zegt de chauffeur, wat een grapjas 😂🤣

Ik heb van te voren gelezen dat als je op Madeira bent ook een prego em bolo caco moet proberen. Nou ja bij deze dus! Het was inderdaad een heerlijk broodje. Helaas was ik zo stom om de helft te ruilen met het broodje tonijn wat Sjaak had 😕 Prego em bolo caco is Portugees brood met een rundersnitzel.

Rond half vijf zijn we weer terug en aangezien het de hele dag bloedheet is geweest en we een diepvries hebben gaan we eerst een bak mintijs met stukjes chocolade halen, jammie!

Wat prachtig weer..wat zal dat genieten zijn :)