Oslo & Hamar

Noorwegen, Gardermoen

Zo daar gaan we weer...lekker vroeg uit bed 4:45, maar het is voor een goed doel, we gaan tenslotte weer naar Noorwegen ♥
We vertrekken om 10:35 met SAS en hebben flink wat turbulentie. (vinden wij! Maar ach, wat weten wij ervan, dit is pas de 2e keer dat we vliegen, hahaha) We landen om 12.05 in Oslo. Het is daar net zulk slecht weer als thuis, het regent alleen iets minder. Toen we vertrokken stortregende het!
Het begint gelijk al goed, van 1 van de reisgenoten is de koffer niet meegekomen, na een hoop rompslomp vertrekken we uiteindelijk 1½ uur later, de koffer komt met de volgende vlucht mee. Gelukkig maar voor die mensen! We stoppen eerst in Oslo om even wat te eten, we lopen het restaurantje in om even te kijken hoe de prijzen nu zijn...slik...niet veel veranderd. Maar ach, daar waren we al op voorbereid. We hebben nog wat broodjes bij ons, dus we lopen naar het koninklijk paleis. Die hebben we de vorige keer gemist.

Daarna rijden we naar het vikingmuseum. We verwachten er heel wat van, maar er liggen maar 3 schepen, we maken wat fotootjes en zijn met 20 minuten weer buiten. Dit is wel genoeg cultuur voor vandaag, we willen natuur, daar zijn we hier voor.