Excursie naar Lindos

Griekenland, Lindos

6:45 uit bed, we gaan vandaag naar Lindos en het 7 bronnen gebied. We worden om 8:00 opgehaald en zijn om 9:30 in Lindos. We moeten eerst een stuk of ?-tig treden omhoog lopen. Lindos staat erom bekend dat 't zelfs in de schaduw al gauw zo'n 40 tot 45° is, dus je begrijpt dat iedereen al snel loopt te zweten (en te stinken). Er staat ook bijna geen wind hier. Eenmaal boven valt het ons eigenlijk een beetje tegen, het uitzicht is zonder meer geweldig, maar ze zijn de acropolis aan het restaureren. Er staan dus overal kranen en stellages, dat is echt geen gezicht. Via een wirwar van smalle straatjes komen we bezweet en net op tijd bij de bus aan.

Daarna door naar het 7 bronnen gebied. Moeten weer een stuk zwoegen in de hitte. Als we er dan eenmaal zijn worden we beloond met een paar kleine watervalletjes, we zijn beter gewend! Maar voor Rhodos is het heel wat, er is op het hele eiland namelijk geen water te bekennen.
We zijn om 13:00 weer terug, eten even een broodje en gaan nog maar ff naar het strand.