Westtour

Portugal, Funchal

Voor vandaag toch maar een busexcursie geboekt. Allebei nog last van knieën en heupen na het wandelingetje van gisteren. Zodra ik naar beneden loop speelt m'n linkerknie gelijk op. Blij dat we geen wandeling gedaan hebben!

We hebben voor de westtour gekozen. Dat is sowieso niet te doen met het openbaar vervoer. We maken eerst een paar stops aan de zuidkust, waaronder bij een uitzichtpunt waar je op een glazen plaat kunt staan. Je kijkt dan 500 meter loodrecht naar beneden!

Vervolgens door de bergen naar de noordkust. Echt een prachtige route met de meest waanzinnige uitzichten. Dan komen we op een groot plat plateau wat je hier helemaal niet zou verwachten. Had alleen bergachtig gebied verwacht.

Lunchbreak is in Porto Moniz. Bekend om de basaltrotsen in zee. We nemen een lokale lekkernij: bolo de caco met chorizo en eentje met kip. Dat is brood gemaakt van zoete aardappels. Erg lekker en erg duur. € 8,- voor 2 broodjes. Maar we eten ze met prachtig uitzicht en mijn favoriete Portugese drankje - Fanta met passievrucht (al 2 1/2 liter op samen in nog geen anderhalve dag)- dus dat maakt een hoop goed! Vervolgens nog een paar korte stops voor we weer terug zijn in Funchal.

Veel gezien dus, dat is het voordeel van een excursie ;) Aangezien ik nog steeds veel last van m'n knie heb met naar beneden lopen gaan we er nog wel meer doen. 1 wandeling wil ik persé wel doen dus die stellen we uit tot maandag en tot die tijd maar rustig aan doen.

Straks eens kijken of we ergens estepada em pau de lauro (rundvlees op een laurierstok) kunnen eten. Schijnt heel erg lekker te zijn...

Wat een prachtige foto.s weer. Vervelend dat zo'n last hebt van je knie. Idd maat ff rustig aan doen. Gelukkig zie je genoeg moois met de excursies. Ik wist wel dat het een prachtig eiland was 😁