Argassi & Zakynthos Stad

Griekenland, Argassi

Plan A was om naar Vassilikos te gaan. Het begon goed, we zaten in de goede bus! Af en toe roept de chauffeur als we bij een bepaald strand zijn en wij zitten - heel lomp - te wachten tot hij Vassilikos Beach roept. Laat er nou geen strand zijn dat zo heet :-( Mee dat we dat door hebben is het al te laat en zijn we op naar Zakynthos Stad.

Plan B dan maar! Uitstappen bij Argassi en dan lopend naar Zakynthos Stad en daar de berg op naar het kasteel voor een mooi uitzicht over de stad...

So far so good...bij Argassi eruit en lopen naar de stad. Even wat extra energie opdoen met een club sandwich en een broodje tonijn en dan gaan we klimmen. Sommige stukken zijn behoorlijk stijl maar uiteindelijk komen we uit bij het kasteel. En wat denk je...hat kasteel gaat over een half uur dicht...pffff. Dat is niet genoeg tijd.

Over naar plan C. Er loopt een pad vlak langs de muren van het kasteel dus we gaan kijken of we dan misschien op hetzelfde uitzichtpunt uitkomen. En weer lopen & zweten, zijn we er bijna liggen er een paar bomen over de weg... We hebben geen zin om de berg af te kukelen dus gaan we maar weer terug.

Dan plan B maar proberen, als een speer naar beneden zodat we de bus van 15:30 naar Kalamaki nog halen. Een ijsje halen op het station en dan met een drankje in de jacuzzi. Dat plan verloopt zonder problemen ;-)