Schildpadjes!!!

Griekenland, Katastari

We zouden deze laatste dag gaan relaxen maar het is nogal bewolkt dus besluiten we nog een keer te proberen naar Vassilikos te gaan. Netjes kaartjes gekocht, bus 14 zegt meneer bij het loket. Dus wij stappen de bus zonder te vragen of deze daadwerkelijk naar Vassilikos gaat. En maar rijden en rijden, en wij denken waar gaat tie nou toch naartoe? Dit is een hele andere route dan gisteren. Je raad het al, verkeerde bus en een half uur later staan we weer in Alykes.

We maken er maar het beste van en lopen even langs het zoutmeer en gaan dan een wandelingetje maken op het strand. Dan blijkt de 'verkeerde bus' toch een geluk bij een ongeluk te zijn...er lopen/schuiven 3 Caretta Caretta schildpadjes op het strand, YEAH! Gaaf om te zien...

Als we met de bus terug gaan stopt deze nog bij een school. Binnen een mum van tijd zit de bus vol met een partij drukke kinderen. We zijn een soort toeristische attractie, hahaha. We rijden nu ook een heel stuk binnendoor omdat al die kids afgezet moeten worden, ook wel weer leuk...

Na een hotdog gegeten te hebben in het hotel gaan we ons geluk nog maar eens beproeven op het strand bij Kalamaki...maar helaas zijn hier geen schildpadjes te zien!