Kabelvåg & Svolvær

Noorwegen, Svolvær

Vandaag brengen we een bezoekje aan het aquarium van Kabelvåg. Ze hebben er alleen dieren die in de zee rondom de Lofoten voorkomen. Erg groot is het niet, buiten hebben ze een paar zeehonden en otters en binnen een aquarium. De omgeving is wel mooi, maar dat is ongeveer overal hier!

Na de middag gaan we naar Svolvær, de 'hoofdstad' van de Lofoten. We lopen een stukje langs de haven en de Rorbuerhuisjes (oude vissershuisjes die nu voor een kapitaal verhuurd worden aan toeristen, maar wel superleuk) en gaan dan de supermarkt maar eens bekijken. Even later staan we met geplunderde portemonnee, een reep chocola, 2 zakken superzoute snoepjes, 2 zakken choco-bananen-snoepjes en een pak drinken weer buiten! Echt veel goedkoper is het allemaal niet geworden...

Om 15:30 zijn we weer terug. Het miezert, maar we gaan toch maar een wandelingetje maken, wat moeten we anders...

Om 19:00 is er in het dorpskerkje een hele happening. Er is een Nederlandse muziek/klanken-kunstenaar uitgenodigd, het is gratis dus iedereen gaat er naartoe. Wij dus ook ;-) Geen idee wat we ervan moeten verwachten... Het blijkt dat hij met ingewikkelde bamboestokken constructie geluiden produceert. Gelukkig is er ook een Noorse zangeres aanwezig die de boel aan elkaar zingt. Zij is duidelijk de beste! Dat was voorlopig wel voldoende cultuur...