Aldeyjarfoss & Sprengisandur

IJsland, Hrauneyjar

We beginnen de dag met een waterval: Aldeyjarfoss, zo apart ook weer.
Dan beginnen we aan de rit door het binnenland via de Sprengisandur. Had me hier heel erg op verheugd maar het viel vreselijk tegen. Misschien ook omdat het regent en er lage bewolking hangt, er valt dus weinig te zien, het is koud (10°) en het waait hard. De weg is een en al gehobbel. We zijn blij dat er even uit kunnen voor de lunch ook al is steenkoud. Bij een jeugdherberg maken we nog een koffiestop voor we weer verder gaan hobbelen! De busschauffeur is doodmoe van het ontwijken van grote stenen en het constant bijsturen, wij zijn ook doodmoe en we hoeven niet eens iets te doen ;) Na 8 uur rijden zijn we eindelijk in ons hotel 'in the middle of nowhere'. Ik ben letterlijk blauw van de kou, dus eerst eens flink stoken. De kamer ziet er niet uit, maar heeft wel een heerlijke 'rainshower' en het water ruikt niet naar zwavel, dus ik blijf eronder staan tot in eindelijk weer een beetje op temperatuur ben...