Fietstochtje noord-oosten

Jersey, Durrell Wildlife Park

Het hotel is erg gehorig dus heb bijna niet geslapen, zelfs niet met oordoppen . Boven ons woont de familie Kraak, ze lopen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat heen en weer en dat is dus duidelijk te horen. Naast ons hebben we familie Stem, wat een nacht later veranderd in familie Snurk, mijn god wat een stem heeft die man en wat kan tie hard snurken, het lijkt wel alsof hij bij ons op de kamer ligt! En sinds 6:00 hebben we meneer Tril die ons wakker houdt door met z'n trekker met trilplaat het strand glad te trillen...lekker belangrijk!

Maar er is ook goed nieuws, er zijn er 2 jarig, hoera, hoera, dat kun je wel zien dat zijn wij.....want het regent als we wakker worden, dat is standaard op onze verjaardag! We verwachten eigenlijk ontbijt op bed, maar daar kunnen we waarschijnlijk lang op wachten dus we gaan maar gewoon beneden ontbijten.
Na het ontbijt gaan we fietsen huren en om 9:30 gaan we met frisse moed op stap. De route die we wilde rijden was volgens de verhuurder niet zo'n goed idee i.v.m. de hoogte, tssssss...wat is nou 150 meter? Maar goed, hij zal het wel weten dus volgen zijn advies en rijden via een andere route naar het noord-oosten. Iedere keer als we denken dat we het hoogste punt wel bereikt hebben gaan we weer een stuk naar beneden, wat natuurlijk weer afgestraft wordt door een heuvelt(je) omhoog, na een uur kunnen we geen heuvel meer zien.

Met veel pijn & moeite komen we aan bij Durrel, de dierentuin van Jersey. Eigenlijk is het een centrum voor dieren die met uitsterven bedreigd worden. De dieren zitten in een zo natuurlijk mogelijke omgeving om het voortplanten te bevorderen en als dat lukt worden de dieren weer in het wild teruggeplaatst.
Na 2 uurtjes wandelen stappen we weer op de fiets en gaan richting Bouley Bay. Daar lopen we nog tig trapjes naar beneden, naar het fort L 'Etacquerel en eten daar hapje met uitzicht op de baai.
De volgende stop is Rozel. Het is ondertussen weer laagtij dus alle bootjes liggen weer op het droge. Blijft een leuk gezicht.

Dan gaan we door naar Gorey waar we weer ff een stop inlassen, hebben het ondertussen even helemaal gehad met al die heuvels, en we zijn nog lang niet bij het hotel... We volgen fietsroute 1 een tijdje maar nadat we weer een flinke steile heuvel op moeten ben ik er klaar mee, we gaan verder via de 'snelweg'. Dan volgen we de kust weer langs La Rocque Point & La Hocq Point (St. Clement) en komen rond 18:30 aan in ons hotel...eindelijk! Het is duidelijk dat van de plannen die we van te voren hadden gemaakt, iedere dag ± ¼ van het eiland te fietsen, niet terecht gaat komen. (vandaag ± 35 km gefietst)

Eigenlijk zouden we vandaag uit eten gaan omdat we jarig zijn, maar we hebben geen puf meer om naar de stad te lopen en een restaurant te zoeken dus eten we in het hotel, geen probleem het diner is er echt heerlijk.