Lake Korrision

Griekenland, Kerkira

Het belooft vandaag niet zo mooi weer te worden maar aangezien de lucht er wel mooi uitziet gaan we toch maar een wandeling maken langs Lake Korrision. We vertrekken om half negen richting Kavos - waar we later deze week nog naartoe gaan in de hoop de dokter van zon, zuipen, ziekenhuis tegen te komen ;) - en stappen uit bij Agios Georgios.

We lopen een heel stuk langs het strand maar op een gegeven moment moeten we de duinen op, niet meer op m'n app gekeken dus we gaan al op de verkeerde naar boven. We proberen maar weer op het wandelpad te komen anders moeten we een heel eind terug lopen... Het bos waar we in terecht komen heet Spider Forest, God zij dank komen we geen spinnen tegen maar wel een slang die Sjaak net op tijd ziet. Het beest is erg alert maar blijft liggen waar tie ligt. Wij dus maar met een grote bocht eromheen!

Vervolgens raken we helemaal gedesoriënteerd maar na nog een paar keer fout lopen vinden we eindelijk het wandelpad. Pffff, almost lost in the woods! We blijken gelukkig niet de enige te zijn, het stel dat vlak achter ons het bos uit komt waren de weg ook even kwijt.

We lunchen op een plekje met mooi zicht op het meer. Een stel jonge meiden komt voorbij en zien/horen we even later helemaal in een deuk liggen. Blijkt later dat er eentje tot aan d'r knieën in de prut was gezakt. We besluiten dus via het gewone pad verder te gaan ;)

Na een hele lange wandeling - met af en toe een paar minuscule buitjes - komen we eindelijk weer bij de bushalte aan waar we nog een uur of anderhalf dachten te moeten wachten, maar er gaan blijkbaar meer bussen naar Corfu Stad. Een bijdehante buschauffeur vraagt waar we heen moeten en laat hij nou net ook naar de stad gaan! Het is een andere route dan de heenweg wat op zich sowieso al een pluspunt is maar hij rijdt ook door een aantal bergdorpjes wat ik helemaal leuk vindt!

Ik verbaas me hoeveel troep de mensen hier weer 'terug geven aan de natuur'. Auto's, brommers, sanitair, alles wordt maar in de tuin of langs de weg gepleurd. Hier groeien de struiken in auto's en de bomen in leegstaande huizen...apart dat wel :-)

Het miezeren is ondertussen overgegaan in regen en de lucht is strak grijs. De tijd tot het diner maar volmaken met kersensap & choco bananas :-P

Zó dat was een avontuurlijke wandeling :)