Oosttour

Portugal, Funchal

Vannacht bruut gewekt door een irritant snerpend geluid. Hele appartement afgezocht maar konden niks vinden. Weer naar bed en het begint gelijk weer, grrr! Uiteindelijk de dader gevonden...een kakkerlak achter het hoofdeind van het bed. Wist niet dat die zo'n lawaai konden maken 🤔 Uiteindelijk een stok gevonden om 'm achter het bed vandaan te jagen en in een bakje te vangen. Daarna in de plee gegooid en 5x doorgespoeld, zekerheid boven alles 😂

De oosttour: echt de beste tour tot nu toe! Vooral het uitzicht bij Pico do Arieiro (1818m) was fantastisch 😍 Je kunt hiervandaan een (begeleide) wandeling maken naar het hoogste punt Pico Ruivo (1862m). Volgens de chauffeur een wandeling van zo'n 5 uur op grote hoogte. Lijkt me geweldig maar we hebben er geen tijd meer voor.

We maken ook nog een fotostopbij de Adelaarsrots. Als ik deze zo in het echt zie ben ik eigenlijk wel heel blij dat ik deze niet hoef te beklimmen 😂

Het schiereiland São Lourenço is ook geweldig. Heel anders dan de rest van het eiland. Het regent hier bijna nooit en er staat meestal veel wind. Het is hier dan ook redelijk kaal.

Verder nog wat stops hier en daar maar deze waren het vermelden waard 😉

We hebben geen honger maar proppen toch maar een spaghetti bolognese naar binnen...

Gedver..een kakkerlak..ook nooit geweten dat die zo luidrugtig zijn 😂 Maar was al met al weer een mooi dagje zo zien 😁 Nog ff verder genieten saampies 😘😘😘