Ring of Kerry

Ierland, Killarney

Vandaag "rijden" we The Ring of Kerry. We stoppen bij Ladies View, erg mooi, je kijkt uit over de meren van Killarney NP, waar we gisteren waren. Het is alleen jammer dat 't bewolkt is, met 't zonnetje erbij had het er vast veel mooier uitgezien.

We bezoeken een "sheepfarmer", hij laat ons zien hoe zijn honden de schapen bijeendrijven. Leuk om te zien, maar een beetje zielig voor de schapen, die worden steeds maar weer de berg op en af gedreven. En wij zijn beslist niet de enige groep die hier komt kijken.

We lunchen in Caherciveen, voor de verandering gaan we 's een keer met de groep eten. Frietjes, heerlijk. We eten het snel op en gaan aan de overkant nog een lekker ijsje halen.

Daarna rijden we naar Scariff waar we een adembenemend uitzicht hebben op de Atlantische Oceaan. De zon schijnt gelukkig, want anders hadden we volgens de reisleidster niks gezien. Hebben wij ff geluk ;).
Op de terugweg naar Kenmare stoppen we nog bij Moll's Gap, een tijdens de ijstijd onstane kloof.