St. Helier

Jersey, Saint Helier

We vertrekken om 9:30 vanaf Rotterdam Airport, precies op tijd! Als we het vliegtuig van City Jet zien vragen we ons af of dat werkelijk 1½ in de lucht blijft...er kunnen maar 52 mensen in, LOL, in zo'n klein vliegtuig hebben we nog nooit gezeten. We krijgen ook nog een broodje, 2 drankjes, een snoepje & een chocolaatje (gratis!!!), wie had dat verwacht?

Helaas is het de hele vlucht bewolkt, er valt dus niks van het eiland te zien als de daling ingezet wordt.
Ongeveer een half uurtje later zijn bij ons hotel Fort D' Auvergne in St. Helier. We zijn natuurlijk veel te vroeg, de kamer is nog niet klaar. Dan maar een wandelingetje in de buurt maken en een hapje eten, je moet toch wat.

Gelukkig blijken we een kamer met zijzeezicht ipv landzicht te hebben, die ligt namelijk langs een drukke weg en daar hebben we nu niet zo'n last van. Dat slaapt vast een stuk beter!
Nadat we de boel naar de kamer gesleept hebben gaan we ff naar de stad, gelijk even kijken waar we fietsen kunnen huren. Bij de Mac nemen we een milkshake met mars-smaak, het moet niet gekker worden! Ze hebben hier zelfs drankjes met de smaken: bounty, milky-way & mars.

Als we weer terug lopen naar het hotel is het duidelijk laagtij, het lijkt wel een maanlandschap, wat een verschil met vanmorgen, prachtig! Er is ook gelijk meer leven op het strand, wandelende mensen (met of zonder hond), mensen die pieren steken of schelpen & mossels zoeken. Daar gaan we dan ook maar even aan meedoen, het wandelen dan in ieder geval! We lopen een heel stuk oostwaards een langs de boulevard en terug over het strand.

Hongerig vallen we aan op het diner. Sjaak begint met gebakken inktvisringen en ik met pittige aardappeltjes, daarna een stuk varkensvlees & kalkoen, Sjaak sluit af met ijs en ik met citroen-kwarktaart, erg lekker!