Met de boot naar vulkaaneiland Nisyros

Griekenland, Egeo

Vanochtend gaat de wekker al vroeg af: 7 uur. Na het ontbijt lopen we naar de boot Stefamar die ons naar Nisyros gaat brengen. Het is een uur of 2 varen we zijn er rond half 11. We moeten gelijk de bus in en rijden naar de vulkaan. Als we bij de krater uitstappen ruiken we al vlagen zwavel, het meurt er echt verschrikkelijk. Via een slingerpadje kan je de krater in lopen en tja...als je er dan toch bent! Het is echt een prachtig gezicht, pruttelende modderpoeltjes, stoom die uit gaten uit grond komt en het gekristaliseerde zwavel dat een mooie gele kleur achter laat op de wanden van de krater. Helaas is de lucht echt om misselijk van te worden, onze mensenpoepjes kunnen hier echt niet tegenop, dus ik ga snel weer naar boven voor ik nog een keer van m'n stokkie ga. Ondanks dat was het toch een geweldige ervaring om in een slapende vulkaan te staan.

Weer een ervaring en geur rijker stappen we de bus weer in en gaan naar Mandraki, de hoofdstad van het eiland. Daar krijgen we een kleine stadstour en hebben daarna nog wat tijd voor onszelf. Om half 4 stappen we de boot weer op en 2 uur later zijn we weer 'thuis'. We lopen gelijk weer even naar de bakker voor een ijsje en een 'klein' croissantje voor later. Klein wil zeggen dat er ongeveer 2 Nederlandse croissantjes in passen en nog een hele ruime vulling met chocolade!