Loch Katherine & Callander

Verenigd Koninkrijk, Callander

We worden door regen en onweer gewekt deze keer, zal dit dan eindelijk een dagje Schots weer worden? We vertrekken om 8:30, het is weer droog en de lucht wordt weer blauw. Gelukkig toch geen dagje Schots weer!
We maken eerst een boswandeling met een boswachter en daarna rijden we naar Loch Katherine. Daar maken we een boottochtje. De omgeving is hartstikke mooi, jammer dat het boottochtje maar 45 minuten duurt, en dat is dan 20 min. heen en 20 min. terug, dus je ziet nog 2 x hetzelfde ook!

Daarna naar Callander, het is veel te warm om te winkelen en zelfs om te lopen, dus we kopen maar weer 's een mint-chocolate ijsje en gaan op het plein zitten. Daar gaat net een doedelzakspeler spelen en er zijn meisjes die een demonstratie geven van de Schotse Fling. Leuk om even te zien.

's Avonds is er live muziek in het hotel, typisch Schotse nummers, het is de bedoeling dat iedereen uit volle borst meezingt. Niet dus! We blijven een half uurtje, het is snikheet en er is weinig aan, vinden wij, dus we gaan lekker naar buiten. Heel toevallig komen net die Engelse toeristen langs lopen die ons een paar dagen geleden hadden geholpen met het zoeken naar het politiebureau. In ons beste Engels nog even een praatje met ze gemaakt, wist niet dat Engelsen zo aardig konden zijn, haha.